OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vackra Härnösand – en hållbar, livaktig och solidarisk kommun. Härnösand har ett vackert läge och spännande historia. Rikedomar i form av kultur, mänsklig energi och företagande ger storartade förutsättningar för ett framgångsrikt samhällsbygge.
Näringslivet i Härnösand sjuder, det byggs på olika håll och kommunen är på stark frammarsch. Här finns tillgång till attraktivt boende nära vatten. Härnösands stadskärna är genuin och levande men präglas också av närheten till naturen med tillgång till havsbad och skidåkning. Botnia- och Ådalsbanan gör det enkelt för alla att resa till och från Härnösand.
Upphandlingscontroller till ekonomiavdelningen i Härnösand
Är du en driven upphandlare med ett affärsmässigt tänkt? Vill du ha ett jobb där du leder, stödjer och vägleder andra vid inköp och upphandling? Då ska du söka dig till oss! Härnösands kommun köper årligen varor och tjänster för flera hundra miljoner kronor varje år. Ett effektivt och strategiskt upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla kommunens mål. Du hör organisatoriskt till Upphandlings- och controllerenheten på kommunstyrelseförvaltningen. Enheten har ett kommunövergripande ansvar för upphandling i kommunen. Enheten har idag 15 medarbetare varav fem tillhör upphandlingsgruppen.
Arbetsuppgifter
Du kommer självständigt med att leda och driva upphandlingar i nära samarbete med kommunens verksamheter. Arbetet omfattar hela upphandlingsprocessen från marknadsundersökning, upprättande av förfrågningsunderlag, annonsering, kvalificering och utvärdering av inkommande anbud samt avtalsskrivning. Det gäller att vara ödmjuk men bestämd för att uppnå ett gott resultat. I arbetet ingår även att informera och ge råd till verksamheten i upphandlings-/inköpsfrågor samt att ansvara för förvaltning av avtal. För oss är det viktigt att ständigt utvecklas och prova nya idéer, vi har kommit långt men är inte framme än och här ser vi gärna att du är med och tänker nytt!
Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst treårig relevant högskoleutbildning inom exempelvis ekonomi, juridik eller liknande. Alternativt har du flerårig arbetslivserfarenhet från upphandlingsområdet som vi bedömer som likvärdig kunskap. Vi ser det som meriterande om du har läst specifika kurser inom området upphandling och inköp. Du måste ha minst två års erfarenhet inom området upphandling och strategiskt inköp. Har du erfarenhet av offentlig upphandling med praktisk tillämpning är det meriterande. Vi arbetar i många olika system så du behöver ha ett genuint intresse och stor kunskap av systemhantering. Du är trygg i dig själv och in din yrkesroll och kan självständigt planera och genomföra dina arbetsuppgifter. Du behöver vara utåtriktad och social och ha mycket god förmåga att skapa relationer och att leda grupper och projekt. Du är en lagspelare som gillar att hjälpa och ge god service och du vill alltid ge det bästa till de du arbetar med. Samtidigt måste du gilla att följa regler och att kunna företräda dessa på ett ödmjukt och prestigelöst sätt.
Arbetstid/Varaktighet
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast möjligt. Du kommer att anställas som Controller
Tillträde
Enligt överenskommelse
Lön
Individuell lönesättning
Sista ansökningsdag
Sista ansökningsdag är den 27 november 2016.
Kommunen tillämpar rökfri arbetstid.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf Förvaltningschef Sig-Britt Ahl
0611-34 86 05
VISION Rolf Rödlund
070-191 94 82
JUSEK Mats Gradin
073-274 54 54
Kommunal Malin Lövkvist
070-419 86 88
Tf Rektor Elisabeth Pettersson
0611-34 80 91
070-210 13 15
Lärarförbundet Leif Lundin
0611-34 88 77
Fena Rekrytering AB Nina Stering-Näslund
070-660 26 24
Skolledarförbundet Kenneth Svanemar Näslund
070- 252 11 72
Kommunal Annelie Persson
0611-34 89 07
Verksamhetschef Södra området Eva Claesson
070-346 61 43