OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Härryda, en kommun som vågar!
Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet.
Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer!
Upphandlingsenheten består av en upphandlingschef, tre upphandlare och en avtalscontroller. Enheten ingår i Ekonomi- och upphandlingsfunktionen tillsammans med ekonomi och redovisning. Enheten är en central upphandlingsenhet med uppdrag att genomföra och förvalta kommunövergripande upphandlingar och ramavtal samt verksamhetsspecifika uppdrag. Inom organisationen finns också kommunjurist som arbetar 50% som upphandlingsjurist.
ARBETSUPPGIFTER
På upphandlingsenheten kan vi erbjuda ett stimulerande och utmanande arbete med stor delaktighet i olika uppdrag och där du aktivt bidrar till enhetens utveckling- och förbättringsarbete.
Under första året kommer arbetat främst bestå av avtalsuppföljning och inköpsanalyser då vår avtalscontroller går på föräldraledighet i höst.
Detta innebär bland annat att kontrollera ramavtalsleverantörer via kreditupplysning, fakturastickprover, följa upp avtalsvillkor och krav, certifikat och försäkringar. Du kommer även att göra sammanställningar av statistik och framtagande av spendrapporter. Därefter blir tjänsten fokuserad på upphandlarrollen.
Tjänsten som upphandlare innebär bland annat att du som projektledare samverkar med organisationens sektorer för att säkerställa rätt krav på varor och tjänster. Du planerar, driver och genomför upphandlingar självständigt och i samarbete med verksamhetsföreträdare.
KVALIFIKATIONER
· Högskoleutbildning, gärna inom ett eller flera av områdena juridik, ekonomi, inköp, förvaltning, teknik alternativt utbildning på yrkeshögskola med inriktning inköp och upphandling
· Vi ser gärna att du har dokumenterad erfarenhet av arbete med offentlig upphandling
· Du ska ha god kunskap av arbete med offentlig upphandling och de regelverk som är styrande
· Du ska tycka om att leda och driva projekt, vara engagerad, analytisk och drivande
· Som person har du lätt för att knyta kontakter, är öppen och lyhörd
· Du ska ha god kommunikativ förmåga på svenska i tal och skrift
· Du ska ha god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Word och Excel.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av avtalsuppföljning och en bred erfarenhet av att genomföra upphandlingar av olika varor och tjänster.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
I första hand ser vi att du söker tjänsten viavårt rekryteringssystem. Behöver du teknisk hjälp med att söka tjänsten i rekryteringssystemet? Kontakta Visma Recruit kundservice på tel: 0771-693 693.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.