OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du vår nya upphandlare?
Välkommen till Härryda, en kommun som vågar!
Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet.
Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer!
Vi söker dig som vill vara delaktig, är engagerad och vill vara med att hitta lösningar som också håller för nästa generation. Härryda kommun är en arbetsgivare som rymmer många spännande projekt där kategoristyrning är ett utav dessa och är i sin uppstart och drivs av upphandlingsenheten.
Upphandlingsenheten består idag av en upphandlingschef, tre upphandlare och en avtalscontroller. Enheten ingår i Ekonomi- och upphandlingsfunktionen tillsammans med ekonomi och redovisning. Enheten är en central upphandlingsenhet med uppdrag att genomföra och förvalta kommunövergripande upphandlingar och ramavtal samt verksamhetsspecifika uppdrag. Inom organisationen finns också kommunjurist som arbetar 50% som upphandlingsjurist.
Då en av våra upphandlare ska sluta söker vi dig, en erfaren upphandlare som är nyfiken, engagerad, och drivande. Du är öppen och lyhörd och har lätt för att knyta kontakter och har utifrån verksamhets- och medborgarperspektiv den goda affären i fokus. Vi erbjuder ett roligt och omväxlande jobb med intressanta arbetsuppgifter, duktiga kollegor och ett mycket bra arbetsklimat och nära samarbete inom gruppen.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som upphandlare är självständigt med eget ansvar samtidigt som det finns ett stort kompetensutbyte inom enheten. Du ansvarar för hela processen, från framtagande av upphandlingsdokument till tecknande av avtal samt uppföljning. Du stödjer även organisationen i upphandlingstekniska frågor. Du kommer att vara med i flera spännande uppdrag där du i samarbete med verksamheten får möjlighet att utföra allt från drift- och ramavtalsupphandlingar till objektsupphandlingar.
KVALIFIKATIONER
Högskoleutbildning, gärna inom ett eller flera av områdena juridik, ekonomi, inköp, förvaltning, teknik alternativt utbildning på yrkeshögskola med inriktning inköp och upphandling
· Du ska ha god kunskap av arbete med offentlig upphandling och de regelverk som är styrande
· Du ska ha god kommunikativ förmåga på svenska i tal och skrift
· Du ska ha god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Word och Excel. Det är meriterande om du har arbetat i upphandlingsverktyget TendSign.
Vi lägger stor vikt vid dokumenterad erfarenhet av arbete med offentlig upphandling samt personlig lämplighet.
För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas.
ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att påbörjas under ansökningstiden. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
I första hand ser vi att du söker tjänsten viavårt rekryteringssystem. Behöver du teknisk hjälp med att söka tjänsten i rekryteringssystemet? Kontakta Visma Recruit kundservice på tel: 0771-693 693.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.