OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hallstahammar är en liten kommun med stora möjligheter där du som medarbetare är en viktig del av någonting större. Du är med och skapar en kommun där utveckling, kreativitet och nytänkande är viktiga delar av vår vision för framtiden.
Vår upphandlingsenhet består av en kommunjurist/upphandlingsansvarig och en upphandlingsassistent. Tjänsten är placerad vid ekonomi- och finansenheten som ansvarar för specialistkompetens och processer inom ekonomi, inköp, avtal och upphandling.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu dig som vill vara med och bidra till att Hallstahammars kommun använder sina resurser på ett så effektivt sätt som möjligt. Du får vara med och forma en enhet där din kompetens värdesätts på riktigt.
Du kommer att vara med i arbetet med att vidareutveckla och effektivisera kommunens upphandlingsprocesser, tillsammans med kommunens upphandlingsansvarige, ekonomichef och verksamhetsansvariga. Du drivs av stor nyfikenhet inför kommunens verksamheter och har ett intresse av samhällsutveckling. Som upphandlare i Hallstahammar arbetar du tillsammans med verksamheterna i hela processen från marknads- och behovsanalys, kravställning och framtagning av upphandlingsdokument till kvalificering, utvärdering av avtal samt uppföljning. Du är kommunikativ och arbetar med eget projektledaransvar, i mycket nära samarbete med verksamheten.
KVALIFIKATIONER
- Du har flera års erfarenhet som upphandlare och är väl förtrogen med regelverket för offentlig upphandling men också inom det offentligrättsliga.
- Du navigerar tryggt i den kommunalrättsliga sfären och har en stilistisk förmåga.
- Du är självgående i Visma Opic Tendsign upphandlingssystem (strukturerade dokument).
- Du är en driven och strukturerad projektledare med förmåga att arbeta självständigt, samtidigt som du är en teamspelare som är van vid att kommunicera med människor i olika roller.
- Du är ansvarstagande och analytisk, samt har intresse av att göra goda affärer.
- Du har kompetens att förstå verksamhetens behov och leverantörsmarknaden för att kunna skapa affärsnytta.
- Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du positiv, initiativrik, diplomatisk och ödmjuk i din framtoning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Att du är genuint intresserad av förvaltningens uppdrag ser vi som en självklarhet.
Meriterande:
-Erfarenhet av entreprenadupphandlingar
-Erfarenhet av IT-upphandlingar
Utöver detta är det meriterande om du har god kunskap och erfarenhet av att arbeta med Allmänna Bestämmelser för entreprenadbranschen AB, ABT, ABK och AMA AF.
ÖVRIGT
Hallstahammars kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift.
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunsekreterare Carina Iwemyr
0220-240 03
Lönechef Mari Högberg
0220-241 88
HR - chef Helene Mårtén
0220-24088