OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad person som vill förmedla dina upphandlingskunskaper på Sveriges modernaste myndighet?
Kundenheten har ett särskilt ansvar för att skapa, förmedla och förvalta relationen till kunder samt för att ge myndighetens kunder stöd och rådgivning i upphandlingsrelaterade frågor. Kundenheten behöver nu förstärkning i form av två jurister inom upphandling som kan komplettera vårt team.
Vad ska du arbeta med?
Som Upphandlingsjurist på Kundenheten har du direktkontakt med myndighetens kunder. Du ger stöd genom att utreda och besvara upphandlingsrelaterade frågor och kommunicerar dagligen i vår Frågeservice samt i digitala kanaler. I arbetet ingår också att delta i Upphandlingsmyndighetens arbete att ta fram vägledningar och stöd om upphandling och inköp. Ett genuint intresse för stöd och service är viktigt, men också förmågan att lyssna, agera snabbt och ta egna initiativ. Som Upphandlingsjurist besitter du bred grundläggande kompetens inom sakområdet med god kunskap om myndighetens uppdrag och uppgifter.
Du kommer ha stort utrymme att själv utveckla och påverka din roll. Exempelvis genom att arbeta tillsammans med våra upphandlare, strateger, specialister och jurister med att ta fram olika typer av stöd inom upphandling.
I dina arbetsuppgifter ingår att:
• Svara och hantera frågor från våra kunder
• Ta fram skriftligt stödmaterial
• Förmedla och hålla ihop ärenden och frågor med övriga enheter och sakområden
• Dokumentera och analysera ärenden samt bidra till och driva kundenhetens utvecklingsfrågor
• Hålla i föreläsningar och presentationer för kollegor och kunder
• Bidra till myndighetens fortsatta utveckling, mål och övergripande uppdrag
Erfarenhet och personliga förmågor
• Du har en juristexamen eller annan utbildning som vi bedömer som relevant
• God kunskap om och intresse av upphandlingsrätt
• Erfarenhet av och ett genuint intresse för att ge stöd, service och att förmedla kunskap
• Du agerar snabbt, är prestigelös och tar egna initiativ
• Du är öppen, utåtriktad och arbetar effektivt även i stressiga situationer
• Du är analytisk, strukturerad, lösningsorienterad och har en förmåga till helhetssyn samt att prioritera
• Du är en effektiv lagspelare som efterfrågar och delar med dig av kunskaper och erfarenheter
• Du är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska
Meriterande
• Arbetat praktisk med upphandling
• Du har läst fördjupningskurs inom offentlig upphandling
• Erfarenhet av arbete inom service
• Vana och trygghet i att leda samtal och kundmöten
Om dig
Vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utveckla en modern myndighet, har ett stort samhällsintresse och som tror på möjligheterna med offentliga affärer. Du har en förmåga att snabbt sätta dig in i såväl juridiska som mer allmänna komplexa frågor, ständigt med kunden i fokus.
Du har god samarbetsförmåga, söker samverkan med kollegor och omgivning och skapar delaktighet i stödet till myndighetens kunder.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Om Upphandlingsmyndigheten
Upphandlingsmyndigheten är en ung myndighet med uppdrag är att ge stöd till upphandlande myndigheter och leverantörer i hela inköpsprocessen genom att utveckla och förmedla kunskap, verktyg och metoder. Vår vision är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid. Läs gärna mer om myndigheten på vår hemsida under fliken om oss eller kolla in vår vlogg, även den hittar du på hemsidan.
Anställningen
Vi söker en medarbetare för en tillsvidareanställning och en medarbetare för en visstidsanställning på 1 år med chans till förlängning. Du kommer att få ange vilken du är intresserad av när du söker. Vi tillämpar normalt sex månaders provanställning på tillsvidareanställningar. Anställningarna är på heltid. Vi sitter i nyrenoverade, aktivitetsbaserade lokaler i Solna. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.
Ansökan
Tycker du att detta låter intressant? Skicka din ansökan via vårt rekryteringssystem senast den 18 februari. Bifoga CV och personligt brev där du beskriver varför du är rätt person för tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
För mer information, kontakta
Filip Brännström, Chef Kundenheten 08-586 217 98
Johanna Carlstedt, HR-specialist, 08-586 217 94
Christian Blume, Saco-S, 08-586 217 80
Daniel Mott, ST 08-586 217 70