Upphandlingsjurist till Inköp och upphandling i Göteborg stad

Upphandlingsjurist till Inköp och upphandling i Göteborg stad

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER
Då en av våra upphandlingsjurister tillika nämndsekreterare kommer att vara föräldraledig under ca ett års tid söker vi nu en vikarie till vår grupp med fyra jurister på förvaltningen. I rollen som upphandlingsjurist är du med och bidrar till att Inköp och upphandlings upphandlingar hanteras affärsmässigt och juridiskt korrekt. Du kommer till en upphandlingsorganisation i framkant, där du får möjlighet att arbeta med upphandling och inköpsfrågor inom ett brett verksamhetsområde.

Du tillhandahåller juridisk rådgivning till upphandlingskollegor och övriga delar i förvaltningen. Framförallt i upphandlingsprocessen. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att hantera frågor om utlämnande av allmänna handlingar och sekretessprövning.

I rollen som nämndsekreterare sköter du sammanträdesrutiner, bevakar och förbereder nämndärenden, skriver protokoll, hanterar expediering samt arvodesrapportering för nämndens ledamöter. Vi bedömer att denna del av tjänsten omfattar ca 40 %.
Du kommer att tillhöra upphandlingsavdelningen som består av cirka 40 kompetenta upphandlare/upphandlingsledare, upphandlingsassistenter, jurister och avtalscontrollers uppdelat på fyra enheter. I rollen som nämndsekreterare stöttar du förvaltningsdirektör.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har juristexamen eller motsvarande och några års relevant arbetslivserfarenhet.

Vi ser gärna att du arbetat med upphandlingar/upphandlingsjuridik enligt lagen om offentlig upphandling (LOU) och har god förståelse för lagstiftningens möjligheter och begränsningar.
Då rollen till stor del är en rådgivande roll ser vi det också som meriterande om rådgivning ingår eller har ingått i dina arbetsuppgifter som jurist.

För att snabbt komma in i rollen som nämndsekreterare ser vi gärna att du har erfarenhet av detta sedan tidigare. Detta är dock inget krav men du bör ha goda kunskaper i kommunallag, förvaltningslag och offentlighets- och sekretesslag samt kännedom inom dataskyddsförordningen (GDPR).

Som person är du prestigelös, du har ett utåtriktat arbetssätt med god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du kan strukturera komplicerade frågor och kommunicera lösningar på rättsliga frågeställningar på ett tydligt sätt, såväl muntligt som skriftligt. Att leverera god service och ett bra bemötande ser du som en självklarhet.

Vårt arbete med urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!





ÖVRIGT
Vill du veta lite mer om oss och hur det är att arbeta på förvaltningen, läs mer på vår jobba hos oss-sida! http://goteborg.se/jobbapainkopochupphandling Följ oss även gärna på LinkedIn. https://www.linkedin.com/company/gbginkop/

Vårt erbjudande
Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.

Övrigt
I den här rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologiska test för att säkerställa en jämlik och rättvis behandling. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Beslutsfattare till medborgarskapsprövning

Beslutsfattare till medborgarskapsprövning

14 november 2024