OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.
Kommunledningskontoret arbetar med ledning, styrning och uppföljning av kommunens verksamheter. Vi arbetar också med att driva på utvecklingen och tillväxten i Karlstad i samarbete med näringslivet och andra aktörer. Bland våra 200 medarbetare finns många olika kompetenser och verksamhetsområden, till exempel ekonomi- och verksamhetsstyrning, juridik, upphandling, ledar- och medarbetarutveckling, kommunikation och IT-verksamhet.
Kommunledningskontoret söker nu en upphandlingskonsult till upphandlingsenheten. Vi är idag åtta medarbetare inklusive upphandlingschef. Vårt uppdrag är att genomföra upphandlingar av varor, tjänster och verksamhetsentreprenader åt koncernen Karlstads kommun, Hammarö och Forshaga kommuner samt Region Värmland och Karlstadsregionens Räddningstjänstförbund. Vi har även ett visst samarbete med andra Värmlandskommuner och Landstinget i Värmland.
ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar inom varu- och tjänsteområden samt verksamhetsentreprenader.
Du kommer självständigt och i grupp att ansvara för hela upphandlingsprocessen från att definiera verksamheternas behov, marknadsanalys, upprättande av förfrågningsunderlag, utvärdering av anbud och till beslut samt upprättande av avtal, uppföljning och utvärdering. Arbetet innebär mycket samarbete med förvaltningar, bolag och andra myndigheter som ingår i upphandlingsenhetens ansvarsområde. Du förväntas delta i verksamhetens utvecklingsarbete avseende gemensamma processer och arbetsmetoder.
KVALIFIKATIONER
Din bakgrund består av akademisk utbildning med för tjänsten relevanta ämnen som exempelvis juridik och/eller ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet från privat och/eller offentlig sektor och du bör ha erfarenhet som projektledare. Du är van vid att hantera många kontakter, är kommunikativ och uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska språket.
Du har ett affärsmässigt sinnelag och är nyfiken, kreativ och analytisk. Du har lätt för att samarbeta, är serviceinriktad och har ett strukturerat arbetssätt med förmåga att motivera och engagera.
Erfarenhet av offentlig upphandling kan vara meriterande.
Bra datavana krävs och du är självgående inom MS Word och Excel.
Du vill utvecklas som person och vara delaktig i utvecklingen av upphandlingsverksamheten i Karlstads kommun.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Kontaktcenter Ann Salomonsson
054-540 10 62
Gruppchef Monica Bergergård
054-540 80 54
IT-chef/CIO Inge Hansson
054-540 12 13
Qtym Peter Finell
054-14 18 08
KS ordförande Per-Samuel Nisser
070-689 39 39
KS vice ordförande Lena Melesjö Windahl
070-543 71 32
Kommunalråd Peter Kullgren
070-532 77 00
Upphandlingschef Jerker Bäckström
054-540 10 50
Upphandlingskonsult Pär-Åke Andersson
054-540 10 51
Enhetschef Lotta Wahlén
054-540 12 02