OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobbeskrivning
Roll: 2 Upphandlingskonsulter
Plats: Arbete genomförs preliminärt på valfri plats, men du ska kunna infinna dig med kort varsel i Stockholm vid behov
Omfattning: Kan komma att variera från upphandling till upphandling.
Startdatum: 2024-01-08
Beskrivning av uppdraget
Du ska arbeta självständigt med utförande av upphandlingar men även vid behov kvalitetssäkra varandras arbete.
Du ska självständigt projektleda och driva upphandlingar från behovs- och marknadsanalys till färdiga avtal enligt fastställda processer, rutiner och arbetssätt.
Ovan innebär att ta fram komplett upphandlingsunderlag som är kvalitetssäkrade och förenliga med tillämplig upphandlingslagstiftning.
Vidare ska du administrera upphandlingar i Kommers, samt vid behov och ta fram upphandlingsstrategi, uppföljningsplan för avtalen med mera.
Du ska bistå beställaren och beställarens ombud vid eventuell överprövning.
Utöver att genomföra upphandlingar kan övrigt sedvanligt inköpsarbete komma att bli aktuellt så som att administrera förlängningar, genomföra avrop på befintliga ramavtal, vara behjälplig vid begäran om allmän handling samt diarieföring och arkivering efter avslutad upphandling.
Exempel på upphandlingar som kan komma att upphandlas är:
Övergripande styr- och regler, SCADA-system
Fiberinstallatör
Ritningsarkiv
Överordnat passagesystem och andra närliggande avtalsområden (lås, porttelefoni)
Krav:
· Erfarenhet:
Du ska ha arbetat som inköpare och/eller upphandlare inom offentlig sektor under minst fyra år och ska ha erfarenhet av att leda upphandlingsprojekt.
· Teknikkompetens:
Du ska under de tre (3) senaste åren självständigt ha slutfört minst två (2) upphandlingar av verksamhetssystem inom IT med goda resultat.
· Övrig kompetens:
Du ska:
- inneha grundläggande kompetens i Office paketet, primärt Word och Excel.
- ha genomgått minst grundutbildning inom LOU med godkänt resultat
- ha förmåga av att använda ett formellt skriftspråk för att tillgodogöra sig skriftlig information, samt tolka och tillämpa avtal.
- ha arbetat i något av de större upphandlingssystemen som finns på marknaden idag så som Kommers, TendSign, e-Avrop eller motsvarade.
Du ska försörja dig med egen IT-utrustning så som dator, mobiltelefon, Office-paket m.m.
Om detta passar in på dig ser vi fram emot din ansökan!