OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker Framtiden dig som är konsultmässig, serviceinriktad och vill jobba med upphandling inom Telekom hos vår kund. Om kunden: Vår kund är ett ledande teknikkonsultföretag med verksamhet och kunder i hela världen. Den för tjänsten aktuella avdelningen arbetar med kvalificerade tekniska konsulttjänster inom telekom, allt ifrån resursförstärkning till förvaltningsåtagande. Tjänsterna innefattar bl.a. utredningar, upphandlingsstöd, projektledning, nätinventering, nätdesign med mera. Arbetsuppgifter och omfattning: Arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta inom den delen av organisationen som arbetar med upphandlingar av telefonilösningar/kommunikationslösningar. Dina arbetsuppgifter kan handla om att hjälpa kunder att hitta den bästa kommunikationslösningen för dem och deras verksamhet. Du kommer även ansvara för upphandlingen och hanteringen av hur denna lösning ska implementeras hos kunden. Du kommer, delvis beroende på kompetens, kunna få en central roll med stort ansvar för upphandlingarna och kontakten med kunderna. Du kommer att arbeta med projekt både på kontoret och ute hos kund. Kunderna återfinns i hela Sverige, dock främst i Stockholmsområdet. Omfattning: Heltid Skallkrav: 1. Du skall ha tidigare erfarenhet från telekombranschen. Exempelvis genom att ha jobbat som säljare hos någon operatör eller om du varit telefoniansvarig hos något större företag, kommun eller myndighet. 2. Du skall tycka om att hantera kunder och vara serviceinriktad i ditt arbetssätt. 3. Du skall ha ett intresse och en nyfikenhet kring teknik. Meriterande krav: 1. Det är meriterande om du tidigare jobbat med kundkontakt, service eller konsult inom området. 2. Det är meriterande om du har en utbildning (högskoleingenjör, civilingenjör eller KY-utbildning) inom teknik och då gärna med inriktning mot telekom. Övrigt: Önskemål: Mångfald Personliga egenskaper: Som person är du serviceinriktad och konsultmässig. Det är viktigt att du representerar företaget på ett positivt sätt ut mot kunderna. Du trivs med eget ansvar och är bra på att ta ansvar för ditt arbete. Du trivs även med mycket kundkontakt och det är positivt om du redan har ett kontaktnät inom branschen som du kan nyttja i denna tjänst. För rätt person finns det goda möjligheter att få stort eget ansvar för olika projekt och att driva dem framåt. Arbetstider och anställningsform: Vardagar dagtid. Kommun: Stockholms stad Tillträde: Augusti-september 2009 Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt eftersom urval och intervjuer sker löpande. Ansökan senast: 2009-08-10 Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig? Kontaktperson:Malin Lööf, personalansvarig.