OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du har stora möjligheter till ett rikare liv i Värmland. Som ny medarbetare hos oss har du ett utmanande och utvecklande arbete att se fram emot. Du har också Värmlands alla rikedomar runt hörnet: natur, kultur och en bra livsmiljö. Dessutom blir vi rikare på kunskap, engagemang och kompetens. Tack vare dig. Landstinget i Värmland arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård och utbildning. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Till Juridik- och upphandlingsstaben vid landstingets kansli i Karlstad. På staben finns tre jurister, en utredningssekreterare och åtta upphandlingskonsulter. Upphandlingskonsultens uppgift är att genomföra upphandlingar på uppdrag av landstingets verksamheter eller upphandlingar som initieras genom politiska beslut. Marknadsundersökningar, i syfte att identifiera presumtiva leverantörer samt upföljning av landstimngets avtal, är en viktid del i det konsultativa arbetet liksom förmågan att i landstingets verksamheter implementera resultatet av genomförda upphandlingar. KVALIFIKATIONER Du bör ha för tjänsten lämplig eftergymnasial utbildning och erfarenhet från offentlig upphandling. Vi tror att du är engagerad, tar egna initiativ och tar ansvar för dina uppgifter. Ser nya perspektiv och lösningar samt bidrar med förslag och ideer. Har inlevelseförmåga och är lyhörd, tydlig och förtroendeskapande. Har god förmåga att uttrycka dig såväl muntligen som skriftligen.