OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu efter upphandlingskonsulter åt vår kund inom offentlig verksamhet. Är du tillgänglig omgående och har minst tre års erfarenhet av inköpsarbete i offentlig verksamhet? Välkommen in med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Inköp och upphandlingsenheten hos kund behöver konsultstöd för att genomföra de upphandlingar som ligger i planeringen under hösten 2023. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat vara att:
• Genomföra och ansvara för hela upphandlingsprocesser inklusive efterannonsering samt för att processen administreras i Kommers i enlighet med kommunens rutiner.
• Hantera flera upphandlingar parallellt.
• Leda referensgruppen genom upphandlingsprocessen.
• Planera och organisera sitt arbete och sätta upp mål, följa upp och avsluta aktiviteter.
Vem är du?
Vi söker dig som
• Har en problemlösande analytisk förmåga samt strukturerat och kvalitetsmedvetet arbetssätt.
• Kunna arbeta självständigt under hög press.
• Ha lätt för att samarbeta med kollegor och andra externa samarbetspartners.
• Ha ett flexibelt tankesätt för att snabbt kunna anpassa sig efter ändrade omständigheter.
För att vara kvalificerad för uppdrag ska du uppfylla följande:
• Högskoleutbildning om minst 180 hp med inriktning mot teknik, ekonomi eller juridik eller motsvarande kompetens.
• Minst 3 års erfarenhet av inköp från offentlig verksamhet
• Erfarenhet av upphandling inom offentlig sektor enligt LOU och LUK
• Ska kunna arbeta i upphandlingssystemet Kommers.
• Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Du erbjuds
Uppdraget startar så snart som möjligt och löper till 31 december 2023, med möjlighet till förlängning. Uppdraget är på 100 %. Placering är i Gävle med möjlighet till distansarbete.
Du erbjuds ett konsultuppdrag via oss hos vår kund med en god kontakt med din konsultchef och andra förmåner. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Elvira Björebäck på Elvira.Bjoreback@jurek.se eller Livija Bekkhus på livija.bekkhus@jurek.se.
Om verksamheten
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52