Upphandlingskonsulter till konsultuppdrag i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

För en kunds räkning söker vi just nu upphandlingskonsulter till ett konsultuppdrag i Stockholm.
Om uppdraget
För vår kunds räkning söker vien till två seniora upphandlingskonsultermed mycket god kompetens inom upphandling, projektledning och IT. En fördel om konsulten har kompetens inom välfärdsteknik. Rollen kräver hög samarbetsförmåga.

Vår kund kommer hösten 2024 starta upp två upphandlingar inom området välfärdsteknik. Dessa upphandlingar är Digital trygghetstjänst för ordinärt boende och Läkemedelsautomater med tillhörande distansvårdssystem.

Arbetet med upphandlingarna omfattar både förstudiearbete och arbete med genomförandet av upphandlingarna.

Uppdragets omfattning uppskattas inledningsvis mellan 75-150 % av en heltidstjänst och kunden har möjlighet att styra den procentuella omfattningen från månad till månad under kontraktstiden. Upphandlingskonsulten behöver inte börja med full kapacitet direkt utan kan initialt ha en lägre beläggning och successivt öka engagemanget i takt med att projektet fortskrider.

I förstudiearbetet ingår att projektleda bland annat:
Utreda juridiska ställningstaganden
Genomföra riskanalys/er
Genomföra kunddialoger och arbeta med referensgrupper
Genomföra leverantörs- och branschdialoger
Hantera kommunikation
Genomföra nyttoberäkningar
Framtagande av upphandlingsstrategi. I upphandlingsstrategin ingår bland annat Upphandlingens mål och förväntade resultat
Beskrivning av upphandlingstekniska ställningstagande
Beskrivning av affärsmässiga ställningstagande
Beskrivning av leverantörsstrategi
Beskrivning av upphandlingens villkor, som tex förfarande, avropsförfarande, avtalsuppföljning mm
Beskrivning av nyttor
Projektplan för upphandlingen
Tid- och aktivitetsplan
Plan för projektorganisation inklusive remissgrupp
Planering för avropsstöd

Samt utredning av eventuella övriga frågor gällande tex hållbarhet9. Framtagande av en förstudierapport


I upphandlingsarbetet ingår för respektive upphandling bland annat:
Projektleda ett team
Framtagande av upphandlingsdokument Utkast upphandlingsdokument för Extern remissb. Sammanställning av Extern remiss

Kvalitetssäkring upphandlingsdokument
Upphandlingsdokument för annonsering Anbudssammanställningb. Utvärderingsrapport

Tilldelningsmeddelande Individuell rapport

Avtal för signering
Avropsvägledning
Mötesanteckningar
Sammanställning av dokument - upphandling
Sammanställning av dokument – avtal

Kompetenskrav:
Konsulten/konsulterna ska ha:
Djup kunskap om upphandlingsprocesser och lagstiftning (t.ex. LOU).
Erfarenhet av att självständigt genomföra offentliga upphandlingar.
Förmåga att utveckla och implementera upphandlingsstrategier.
Dokumenterad erfarenhet av att leda komplexa projekt från start till slut.
Förmåga att koordinera och leda projektteam.
Stark planerings- och organisationsförmåga.
Mer än 5 års erfarenhet av IT och digitalisering alt välfärdsteknik inom offentlig sektor.


Meriterande:
Konsulten/konsulterna bör ha:
Erfarenhet av drivit en upphandling inom välfärdsteknik. Med välfärdsteknik avses: Digital teknik som syftar till att bibehålla eller öka trygghet, aktivitet, delaktighet eller självständighet för en person som har eller löper förhöjd risk att få en funktionsnedsättning


Krav på tidigare erfarenhet ska styrkas av till avropssvaret bilagt CV. Konsulten/konsulterna ska ha erfarenhet av ett liknande uppdrag och det ska redovisas med ett referensuppdrag.

Startdatum: Snarast möjligt, men senast under september 2024.
Längd: Kontraktet gäller 18 månader.
Plats: Stockholm.
Arbetstid: Uppdraget omfattar mellan 75-150% och startar i september 2024. Upphandlingskonsulten behöver inte börja med full kapacitet direkt utan kan initialt ha en lägre beläggning och successivt öka engagemanget i takt med att projektet fortskrider.
Möjlighet till förlängning: Option på förlängning 3*6 månader.
Språk: Svenska

Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Angela Hanna Kassab på 072-7108200

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 augusti 2024
  • Ansök senast: 23 januari 2025

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024