OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.
Region Värmland befinner sig i en spännande utvecklingsfas där planerings- och ekonomiavdelningen har en betydande roll i arbetet att skapa balans i ekonomin. Planerings- och ekonomiavdelningen genomgår en förändringsresa med målet att skapa en effektiv ekonomiorganisation samt stärka ekonomistyrningen inom regionen. Ett utvecklingsarbete pågår också för att samordna och modernisera ekonomiorganisationen under ledning av Region Värmlands ekonomidirektör. Planerings- och ekonomiavdelningen är ansvarig för ekonomi och verksamhetsuppföljning och inköp för Region Värmland. Totalt jobbar cirka 90 personer inom avdelningen.
Vi söker nu 2 engagerade upphandlingskonsulter till upphandlings- och avtalsenheten som vill vara med och driva enheten framåt tillsammans med oss. Enheten är placerad i Karlstad, Regionens hus, och enhetens uppdrag är att, strategiskt och operativt, samordna, kvalitetssäkra och utveckla inköps- och e-handelsprocessen inom regionen. Regionen arbetar med kategoristyrt inköp vilket är en strategisk processbaserad metod. Enheten består av drygt 20 personer.
Upphandlingskonsulter, upphandlings- och avtalsenheten
Arbetsuppgifter
Som upphandlingskonsult kommer du arbeta självständigt och affärsmässigt med verksamhetsfokus och vara en i inköpsteamet. Du kommer att leda och driva upphandlingsprojekt. Du ska företräda regionen inom ditt ansvarsområde, både internt och externt, bidra till att regionens upphandlingar genomförs på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt.
I arbetet som upphandlingskonsult ingår bland annat att arbeta:
Med att ansvara för egna upphandlingsprojekt
Konsultativt i alla typer av upphandlingsfrågor
Med inköpsstrategier
Med affärsetik samt omvärlds- och marknadsanalyser
Operativt tillsammans med verksamhet
I kategoriteam
Övrig information
Inför eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister.
Kvalifikationer
Du har en akademisk examen med för tjänsten relevanta ämnen som juridik, ekonomi, inköp, teknik/IT eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. Du bör ha erfarenhet av att självständigt leda projekt och har gjort positiva avtryck i de organisationer du arbetat. Vi ser gärna att du har erfarenhet av inköps- och upphandlingsarbete, gärna från offentlig sektor där du har tillämpat LOU/LUK/LUF. Bra datavana krävs, du uttrycker dig väl i både tal och skrift och du är självgående inom MS Word och Excel.
Som person är du positiv, mål- och kvalitetsinriktad, drivande och har ett konsultativt förhållningssätt. Du har dessutom en utpräglad samarbetsförmåga och är en skicklig relationsskapare. I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper. Regionen genomför intervjuer löpande.
Ansökan
Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Fackliga företrädare nås via växeln 010-831 50 00
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Kulturcentrum Nina Höjdefors
054-701 10 50
Facklig företrädare DIK Per Söderling
054-701 10 42
Facklig företrädare Vision Anna Knutsson
054-7011036
Kommunikationschef Hedvig Bergenheim
054-701 10 19
HR-specialist Karin Carlsson
054-701 10 08
Analytiker Bo-Josef Eriksson
054-701 10 46
Rekryterare Qtym John Johansson
054-14 18 00
Rekryterare Qtym Sara Magnusson
054-14 18 06
Strateg Yvonne Lennemyr
054-7011043
Kulturchef Ulf Nordström
054-701 10 33