Arbetsbeskrivning
För vår kunds räkning söker vi just nu en upphandlingskoordinator till ett konsultuppdrag i Stockholm!
Beskrivning av rollenRollen arbetar som ett stöd till projektledaren och projektorganisationen i övrigt i arbetet med att utforma och sammanställa den kompletta upphandlingsdokumentationen för upphandlingen , bestående av både tekniska, kommersiella och allmänna handlingar. Upphandlingens dokumentation kommer i huvudsak bestå av handlingar på engelska samt vissa handlingar som kommer att utformas på både svenska och engelska.
Vidare skall rollen fungera som ett motsvarande stöd under den faktiska upphandlingen samt under utvärderingen.
Rollen kommer både innan och under upphandlingen att fungera som förvaltningens kontaktperson i dialog gentemot marknaden och anbudsgivarna koordinera möten, ansvara för dokumentation och protokoll och tillse att allt arbete sker affärsmässigt och inom ramen för likabehandlingsprincipen.
Rollen rapporterar till projektledare
Konsultens ansvarsområden I rollen är du en del av teamet. Detta team kommer succesivt att växa med olika kompetenser främst inom teknik samt även stöttas av en extern teknikorganisation bestående av i huvudsak internationella experter inom systemets olika delsystem för framtagning av det tekniska delarna av upphandlingsdokumentationen.
Delprojektet i övrigt består av projektledare, projekteringsledare och specialister som förutom systemet arbetar med den depå som skall byggas för gul linje samt delprojektets projektchef.
Nedan ett antal exempel på specifika arbetsuppgifter som tillhör rollen.Planera och samordna arbetet relaterat till marknadsdialoger. Delta i arbetet med att planera och samordna utformningen av den kompletta upphandlingsdokumentationen och fungera som koordinator för färdigställandet. Etablera, följa upp/administrera upphandlingens aktivitetslogg. Planera, leda och samordna internt såväl som extern dokumentgranskning för handlingar avseende trafiksystemet. Administrera systemet för kravhantering
Obligatoriskt krav: - Examen från universitet eller högskola.- Minst två (2) års dokumenterad yrkeserfarenhet inom projektadministration, avtal och - dokumenthantering- Minst två (2) års dokumenterad yrkeserfarenhet med utåtriktade arbetsuppgifter så - som marknadsföring eller kommunikation- Minst två (2) års dokumenterad yrkeserfarenhet med arbetsuppgifter där engelska till - stor del har använts för kommunikationBör kravMinst ett (1) års erfarenhet av arbete inom upphandling hos beställare eller anbud hos leverantör
Tidsplan och omfattningStart- och slutdatum för uppdragetStart: 2025-02-02 (Tidigare om möjligt)Slut: 2027-12-31 med möjlighet till förlängningUppdragets omfattning: Heltid
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Corazon Wiksell på 070-586 93 11.