OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som upphandlingsledare hos oss landar du i en politiskt styrd verksamhet till hälften finansierad av skattemedel och till hälften biljettintäkter. Vårt uppdrag är att utveckla framtidens kollektivtrafik för nära 900 000 dagliga resenärer i Stockholm. SL-trafiken drivs av entreprenörer som vi upphandlar på en fri och konkurrensutsatt marknad.
Nu går vi in i en växande fas och söker därför dig som är specialist inom upphandlingsområdet, drivs av att hitta lösningar och jobba både analytiskt och administrativt. Vi tror att du har särskild erfarenhet av it- och entreprenadupphandlingar.
Du får bland annat jobba med:
ansvara för stöd och styrning i upphandlingsprocessen tillsammans med interna representanter
självständigt leda och genomföra upphandlingar
bidra till kompetensöverföring till övriga kollegor och bidra till utvecklingsarbetet inom gruppenVad vi kan erbjuda dig
Enligt våra medarbetare är vår samlade kompetens och det gemensamma engagemanget utmärkande för vår verksamhet. Här finns också chefer och ledare som jobbar för att skapa och bibehålla ett öppet klimat. Tillsammans
bidrar vi till Stockholms samhällsutveckling genom att bygga och utveckla en hållbar, modern och tillgänglig kollektivtrafik för 2,3 miljoner invånare. Vårt uppdrag – den gemensamma resan.
Hälsa och motion är viktigt för oss. Förutom friskvårdsbidrag anordnar vi Hälsospåret två gånger per år, vår friskvårdssatsning som innehåller en rad olika hälsofrämjande aktiviteter.
Fler förmåner som anställd:
SL Access-kort
Löneväxling till pensionen
Flextid
Goda möjligheter till kompetensutveckling
Hälsoundersökning vartannat år
Vi sitter i trevliga lokaler på Västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken. Vad vi söker efter
För att lyckas i rollen behöver du ha relevant högskoleutbildning eller yrkeshögskoleutbildning. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift och kännedom om de upphandlingsrättsliga regelverket.
Vidare har du
erfarenhet av offentlig upphandling inom till ex kommun, myndighet eller kommunalt bolag
certifiering eller annan vidareutbildning inom upphandling
minst tre års erfarenhet av att självständigt genomföra komplexa upphandlingar
tidigare erfarenhet av it- och entreprenadupphandlingar
Det är ett stort plus om du har projektledarutbildning och goda kunskaper i engelska.
Information och ansökan
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Yvette Axelsson, tfn 08-686 38 95. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Jannica Chinos, tfn 08-686 36 74. Vi använder tester för att säkra objektiva bedömningar i samband med urval. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.
Ansök redan i dag eftersom intervjuer kan ske löpande. Sista ansökningsdag är 15:e mars. Vi ser fram emot din ansökan!
Tjänsten kan på sikt komma att placeras i säkerhetsklass. Det betyder att du framöver kan behöva genomgå en säkerhetsprövning innefattande säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll. I vissa fall ställs krav på svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Startdatum enligt överenskommelse.
Fackliga kontaktpersoner
Mounir Ainholm, SACO, tfn 08-686 36 52
Arne Grundberg, Vision, tfn 08-686 18 88
Webb och sociala medier
För mer information om hur det är att jobba hos oss, besök vår karriärsida www.sll.se/tfjobb. Du hittar oss också på Linkedin.
Nyckelord: upphandling, upphandlare, verksamhet, projektledning, analys, förhandling
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Magnusson
08-736 28 47
Sophia Blåvall
08-686 16 25
Erika Flodström
08-686 1822
Åsa Sönnergaard
Sophia Blåvall
Sophia Blåvall
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Jannica Chinos
Matts Henriksson
Jannica Chinos
070-7863674