OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Inköp och upphandling har som målsättning att vara Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos oss finns specialister inom upphandling, inköpsstrategi, hållbarhet, juridik och kommunikation. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 80 drivna kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg.
Vårt uppdrag är att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Förvaltningen är stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för stadens förvaltningar och bolag. Vi är en av Sveriges största offentliga inköpsorganisation och med vår samlade kraft är vi med och formar morgondagens hållbara samhälle.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som älskar upphandling och gärna arbetar tätt med marknaden och verksamheten där ute för att på bästa sätt utveckla affären.
Du kommer att projektleda och driva upphandlingsarbetet inom hela livsmedelsområdet. Du ser till så att uppställda mål nås och att processen följer uppsatta tidsramar.
En viktig del i arbetet är att i egenskap av avtalsansvarig förvalta området under avtalsperioden. Det finns ett väl uppbyggt nätverk med måltidsverksamheterna i staden som du har tät dialog med. Du har ett nära samarbete med måltidscontroller på förvaltningen och även andra kollegor, bland annat specialister inom juridik, hållbarhet, kund/kommunikation och uppföljning.
I din roll ingår det att leda grupper, bygga relation och ha många kontaktytor. Du söker och tar fasta på möjligheter att tänka nytt och sätter kunden och den goda affären i fokus.
Som upphandlingsledare inom livsmedelsområdet kommer du tillhöra upphandlingsavdelningen som består av cirka 40 kompetenta upphandlare/upphandlingsledare, upphandlingsassistenter, jurister och avtalscontrollers uppdelat på fyra enheter. Den enhet som du kommer att arbeta inom upphandlar varor och tjänster bland annat inom IT, transporter, möbler, materiel till kontor och skola och livsmedel.
KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen är det nödvändigt att du är trygg i dig själv och brinner för att göra bra affärer med göteborgarnas bästa i fokus.
Du har goda projektledaregenskaper och ditt sätt att leda och skapa delaktighet bidrar till ett bra resultat med kunden i fokus. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra.
För att kunna axla denna spännande roll behöver du ha ett par års erfarenhet av att självständigt genomfört större inköp och upphandlingar, gärna inom livsmedelsområdet. Du har även god förståelse och erfarenhet från restaurang eller storhushåll
Du har en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning.
ÖVRIGT
Vill du veta lite mer om oss och hur det är att arbeta på förvaltningen, läs mer på vår jobba hos oss-sida! http://goteborg.se/jobbapainkopochupphandling Följ oss även gärna på LinkedIn. https://www.linkedin.com/company/gbginkop/
Vårt erbjudande
Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.
Övrigt
I den här rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologiska test för att säkerställa en jämlik och rättvis behandling. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.