Upphandlingsledare som vill var med och utveckla stadens inköp

Upphandlingsledare som vill var med och utveckla stadens inköp

Arbetsbeskrivning

Vi på Inköp och upphandling har som målsättning att vara Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos oss finns specialister inom upphandling, inköpsstrategi, hållbarhet, juridik och kommunikation. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 80 drivna kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg.

Vårt uppdrag är att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Förvaltningen är stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för stadens förvaltningar och bolag. Vi är en av Sveriges största offentliga inköpsorganisation och med vår samlade kraft är vi med och formar morgondagens hållbara samhälle.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som älskar upphandling och gärna arbetar tätt med marknaden och verksamheten där ute för att på bästa sätt utveckla affären.

Du kommer att projektleda och driva upphandlingsarbetet inom främst IT-kommunikation. Andra områden som är aktuella är i nuläget bland elenergi och drivmedel i olika former. Det är viktiga områden inom staden och du har stor möjlighet att påverka utvecklingen framåt.

Som upphandlingsledare ser du till så att uppställda mål nås och att processen följer uppsatta tidsramar. Du har ett nära samarbete med andra kollegor på förvaltningen bland annat specialister inom juridik, hållbarhet, kategoristyrning, kund, kommunikation och uppföljning.

I din roll ingår det att leda grupper, bygga relationer och ha många kontaktytor. Du söker och tar fasta på möjligheter att tänka nytt och sätter kunden och den goda affären i fokus.

En viktig del i arbetet är att i egenskap av avtalsansvarig förvalta området under avtalsperioden. Det finns ett uppbyggt nätverk med verksamheterna i staden som du har tät dialog med. Du kommer även att vara delaktig i kategoristyrningsarbete som berör dina områden.

Du kommer att tillhöra upphandlingsavdelningen som består av cirka 40 kompetenta upphandlare/upphandlingsledare, upphandlingsassistenter, jurister och avtalscontrollers uppdelat på fyra enheter. Den enhet som du kommer att arbeta inom upphandlar varor och tjänster bland annat inom IT, transporter, möbler, materiel till kontor och skola och livsmedel.


KVALIFIKATIONER
För att kunna axla denna spännande roll har du den drivkraft och uthållighet som krävs för att leda projekt som involverar olika frågeställningar och synsätt kring allt från krav till lösningar och leveranser.

Ditt mål är alltid att nå goda resultat utifrån hela stadens bästa och du har förståelse för att det kräver både anpassningsförmåga, kommunikationsförmåga, lyhördhet och beslutsamhet.

Du har flera års erfarenhet av att självständigt driva större tjänsteupphandlingar, gärna inom området. Du har ett stort intresse för IT- frågor och en god förståelse för IT och digitala tjänster i stora organisationer.

Du har en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning.


ÖVRIGT
Vill du veta lite mer om oss och hur det är att arbeta på förvaltningen, läs mer på vår jobba hos oss-sida! http://goteborg.se/jobbapainkopochupphandling Följ oss även gärna på LinkedIn. https://www.linkedin.com/company/gbginkop/

Vårt erbjudande
Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.

Övrigt
I den här rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologiska test för att säkerställa en jämlik och rättvis behandling. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


5 november 2024

3 november 2024