OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Upphandlingsmyndigheten söker nu en erfaren och engagerad HR-specialist som kan komplettera vår HR-funktion. Är det du?
I rollen som HR-specialist kommer du att spela en viktig roll i att stödja och utveckla vår organisation genom att hantera olika typer av HR-relaterade frågor. Du kommer att arbeta såväl strategiskt, som taktiskt och operativt och i nära samarbete med din kollega som också är HR-specialist. Rollen är bred. Du kommer att få möjligheten att stötta organisationen inom alla delar av HR och bli involverad i att utveckla, implementera och följa upp HR-processerna i verksamheten. HR-funktionen är placerad på vår enhet för HR, ekonomi och inköp, och tillhör Avdelningen för verksamhetsstöd som idag består av 14 medarbetare.
Myndigheten håller just nu på att implementera en ny organisation med ny struktur, nya arbetssätt och en tillitsbaserad ledning och styrning. Vi har kommit en bit på vägen och arbetet kommer att fortsätta under året. Som en följd av detta är ett fortsatt utvecklingsarbete ett prioriterad område den närmaste tiden. Under 2023 är även områden som strategisk kompetensförsörjning och översyn av vårt samverkansavtal i fokus.
Kvalifikationer
Du ska ha
• relevant akademisk examen inom HR eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant
• minst fem års aktuell erfarenhet av brett HR-arbete i statlig verksamhet
• erfarenhet av att ha arbetat i en konsultativ och stödjande roll
• en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Meriterande
Det är meriterande om du har
• varit med och drivit utvecklingsprojekt inom HR-området
• erfarenhet av att samarbeta med fackliga parter.
Om dig
Vi söker dig som kan jobba självgående med HR-frågor. Du har ett positivt och konsultativt förhållningssätt och förmågan att skapa och upprätthålla förtroendefulla relationer inom de sammanhang du befinner dig i. I den här rollen kommer du att ha många interna kontakter, vilket gör samarbetsförmågan till en viktig egenskap. Dessutom kommer din förmåga att snabbt och smidigt sätta dig in i nya frågor vara avgörande. Rollen kräver flexibilitet och anpassningsförmåga för att kunna hantera förändringar på ett effektivt sätt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Om Upphandlingsmyndigheten
Upphandlingsmyndigheten jobbar för att de offentliga affärerna ska göra största möjliga nytta för samhället. Vår vision är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid. Tillsammans med andra verkar vi för att fler ska använda den offentliga köpkraftens styrka och möjlighet att bidra till samhällets hållbara omställning och en säker försörjning.
Vi är en modern myndighet som samlar en bredd av kompetenser. I dag är vi cirka 80 medarbetare. Hos oss är det viktigt med samverkan och samarbete i genomförandet av vårt uppdrag, både internt och externt. Vi har en flexibel arbetsplats med tillgång till ljusa och aktivitetsbaserade lokaler i Solna Business Park, nära allmänna kommunikationer. Läs mer om vårt uppdrag och oss som arbetsgivare på vår webbplats.
Anställning och ansökan
Vi söker en medarbetare för en tillsvidareanställning och vi tillämpar normalt sex månaders provanställning. Anställningen är på heltid. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.
Tycker du att detta låter intressant? Skicka din ansökan i vårt rekryteringsverktyg, senast den 13 augusti. Bifoga CV och personligt brev där du beskriver varför du söker arbetet.
Välkommen med din ansökan!
I denna rekrytering samarbetar Upphandlingsmyndigheten med rekryteringsföretaget Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Cecilia Colleen Gabrielsson på 073-684 79 27 eller via mejl cecilia.gabrielsson@adecco.se.
Henrik Grönberg, Saco-S, tfn 08-586 217 16
Helena Rydberg, ST, tfn 08-586 217 03
Eftersom det är semestertider kan det vara svårare att nå våra fackliga kontaktpersoner och svar på eventuella frågor kan dröja.