OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Söderköpings kommun vill vi skapa Livsglädje. Alla dagar. Det är vår vision och något vi strävar efter. Här finns möjligheter och utmaningar i en attraktiv kommun, strategiskt belägen med närhet till universitetsstäderna Norrköping och Linköping. Delaktighet och närheten till beslut ger stora möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Genom medskapande formar vi en attraktiv arbetsplats, där vi bidrar till ett fortsatt växande Söderköping. Vår värdegrund: helhetssyn, nytänkande, engagemang och tydlighet berättar om hur vi som organisation vill vara och uppfattas.
Välkommen att skapa framtiden tillsammans med oss!
Vill du hjälpa oss att göra bra affärer?
Arbetsbeskrivning
Vi stärker nu upp vår organisation med ytterligare en upphandlingssamordnare som kommer vara med och ansvara för och kvalitetssäkra kommunens upphandlings-, avtals, och inköpsarbete. En viktig del av arbetet är att serva och utbilda inom upphandlings- och inköpsområdet samt vara ett aktivt och vägledande stöd till kommunens olika verksamheter. I ditt uppdrag ingår också att handlägga kommunövergripande upphandlingar, implementera nya avtal, följa upp befintliga avtal och utveckla upphandlings- och inköpsrutiner.
Uppdraget är brett utformat, ena dagen kan du arbeta operativt att hjälpa en förskole-pedagog med ett inköp och nästa dag jobba strategiskt med analyser eller att utforma styrdokument. I Söderköping har du alltid nära till beslutsfattare, sakkunniga och beställare.
Inköp och upphandling är organiserat under ekonomikontoret. I dagsläget är vi 10 medarbetare varav 9 har ett gemensamt ansvarar för ekonomistyrning och redovisning och en medarbetare har samordningsansvar för inköp och upphandling, och som också blir din närmaste kollega.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• eftergymnasial utbildning inom upphandling- och inköp eller annan likvärdig utbildning
• erfarenhet av kvalificerat operativt upphandlings- och inköpsarbete
• god förmåga att uttrycka dig väl i svenska, både tal och skrift
Söderköpings kommun arbetar i avtalsdatabasen e-Avrop där det är meriterande om du har erfarenhet av verktyget sedan tidigare.
Du behöver ha goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU), avtalslagen och annan relevant lagstiftning inom området. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor. Även erfarenhet av projektledningsarbete och e-handel är ett plus. Du behöver också ha goda systemkunskaper och tycka det är stimulerande att arbeta med förändringsarbete och hitta effektivare arbetsprocesser.
Som person är du serviceinriktad, systematisk och noggrann. Du har lätt för att samarbeta och skapa förtroendefulla relationer med människor i din omgivning. Du är utvecklingsinriktad, tar egna initiativ, är ansvarstagande och arbetar utifrån ett problemlösande förhållningssätt. Du behöver ha fallenhet för att se och förstå helheter och delar i ett komplext sammanhang.
Vi ser fram emot din ansökan.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Tillträde: Efter överenskommelse
Ansökan
Ansök senast: 2023-10-08
Anställning
Antal annonserande tillfällen: 1
Övrigt
Söderköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har Söderköpings kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.