OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som en del av Region Gotland ansvarar regionstyrelseförvaltningen för strategisk planering och ärendeberedning, regional utveckling, koncernstyrning, internt stöd och service till regionens övriga förvaltningar samt kultur och fritidsverksamhet. Våra cirka 700 medarbetare månar om kvalitet och effektivitet.
Vi söker en kollega som vill utveckla upphandlingsarbetet tillsammans med oss! Du får tillgång till ett mycket spännande arbete med goda utvecklingsmöjligheter i offentlig sektor och samtidigt bo på vackra Gotland mitt i ett världsarv.
Vi etablerar en supportfunktion 2021. Upphandlingssupporten ska stödja verksamheterna inom Region Gotland i deras inköpsfrågor. Vi vill ha ett gott bemötande till alla som kontaktar upphandlingsstödsenheten. Supportfunktionen ska bedrivas effektivt och professionellt. Målsättningen är att alla frågor till enheten ska gå via supportfunktionen och att vår upphandlingssupport ska kunna lösa 90 % av de inkomna frågorna. Med ett samhällsviktigt och skattefinansierat uppdrag är det centralt att bidra till att göra goda affärer för Region Gotland.
Region Gotland är öns största arbetsgivare med en mängd olika kompetenser. Hos oss har du möjlighet att få att vara med och påverka och göra skillnad för medborgare, samhället och världen. Du blir en viktig person i en stor organisation med otroligt mycket kunskap. Viktiga ledstjärnor för vårt arbete är delaktighet, förtroende och omtanke.
För att stärka inköpsarbetet söker ekonomiavdelningen upphandlingssupport till enheten upphandlingsstöd. På enheten arbetar 9 personer och vi söker nu en engagerad medarbetare för support som tillsammans med oss vill bidra till goda affärer för Region Gotland. Enheten arbetar med strategiska inköpsfrågor, avtalskontroll, e-handel och systemförvaltning, support och rådgivning vid inköp samt ett stort antal upphandlingar. Vi driver och deltar även i olika projekt och nätverk.
ARBETSUPPGIFTER
Som upphandlingssupport ger du stöd och råd till verksamheterna i inköpsfrågor. Du bistår upphandlarna vid dokumenthantering. Det är viktigt att du har förmåga att analysera, besvara och följa upp de frågor som inkommer till enheten och att du identifierar och löpande genomför förbättringar i arbetet. I detta kan exempelvis ingå att skriva FAQ, utarbeta och genomföra utbildningar, hantera Region Gotlands avtalsdatabas samt skriva underlag till inköpssidor på gotland.se och intranätet. Du deltar aktivt i utvecklingen av Regions Gotlands inköp och har stor möjlighet att påverka innehållet i ditt arbete.
Du sätter stort värde i gott professionellt bemötande till alla, genomför ett arbete med hög kvalitet och ser vikten av löpande utveckling. Du bedriver ditt arbete självständigt och för samtidigt dialog med kollegorna och är en god samarbetspart.
KVALIFIKATIONER
Formella kompetenskrav:
• Gymnasieexamen inom exempelvis ekonomi alternativt utbildning eller arbetslivserfarenhet som Region Gotland bedömer motsvarar kraven i tjänsten
• Van vid serviceorienterat arbete
• Erfarenhet av arbete i kundtjänst eller support/rådgivande funktion
• Mycket goda kunskaper i att arbeta med olika IT-system
Du ska ha förmåga att:
• Ge service och stöd
• Samarbeta och skapa goda relationer
• Vara resultat- och lösningsorienterad
• Inge förtroende och ha hög integritet
• Vara strukturerad och noggrann
• Uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och vara kommunikativ
Meriterande:
• Erfarenhet av administrativt arbete
• Erfarenhet av ärende- och dokumenthantering
• Erfarenhet av arbete med inköp
Stor vikt kommer att läggas vid de personliga förmågorna.
ÖVRIGT
Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.
Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på http://gotland.com/flytta-hit/
På Instagram kan du via @viarregiongotland följa våra medarbetare i sina dagliga arbeten.