OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vem söker vi?
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och antingen har en registratorsutbildning eller minst ett par års arbetserfarenhet som registrator och därmed har god kännedom om de lagar som styr vår verksamhet. Det är meriterande om du tidigare har arbetat som registrator inom kommunal verksamhet.
Du är serviceinriktad, har lätt för att samarbeta, är noggrann och strukturerad med vilja och förmåga att hjälpa andra. Dina kunskaper i svenska är goda och du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du är en van användare av dokument- och ärendehanteringssystem och sätter dig gärna in i nya system.
Tillsammans med den övriga organisationen utvecklar vår enhet verksamheten och arbetar mot en ökad digitalisering. Vi är inne i ett förändringsarbete där traditionella arbetssätt möter nya och du blir en viktig del i denna process där du förväntas delta aktivt för att driva arbetet framåt.
.
Arbetsuppgifter:
• Diarieföra inkomna handlingar och fördela ärenden enligt gällande lagar och interna rutiner.
• Ge stöd, råd och utbildning till medarbetare och chefer i frågor som rör diarieföring, ärendehantering, offentlighet- och sekretess samt arkiv.
• Utlämnade av allmänna handlingar.
• Utföra registervård, kvalitetskontroll och avsluta ärenden.
• Delta i olika projekt, antingen som sakkunnig inom ditt område och/eller som projektmedlem som driver arbetet framåt.
• Även andra arbetsuppgifter relaterade till informationshantering kan förekomma.
Skallkrav
• Registratorsutbildning eller motsvarande och minst 2 års arbetserfarenhet som registrator
Meriterande
• Tidigare erfarenhet som registrator inom kommunal verksamhet
Enheten för arkiv och registratur
Enheten för arkiv och registratur tillhör Kansliavdelningen som i sin tur hör till Kommunledningskontoret. På enheten arbetar registratorer och arkivarie. Systemansvaret för kommunens diarie- och ärendehanteringssystem hör till enheten. Till Kansliavdelningen hör också Juridikenheten samt kommun- och nämndsekreterare. Vi ansvarar för kommunens arkiv och administrerar allmänna val.
Vad erbjuder vi?
• Det finns möjlighet att delta i enhetens och kansliavdelningens andra ansvarsområden och bredda din yrkesroll efter intresse.
• Vi tillämpar flexibla arbetstider och erbjuder friskvårdsbidrag.
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2022-09-30
Kommunen arbetar aktivt med att öka jämställdhet och mångfald. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta
Vill du läsa mer om kommunen, besök kommunens hemsida www.upplands-bro.se/jobbahososs
Upplands-Bro kommun är en av Sveriges mest expansiva kommuner där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Magnus Odung, Bitr. rektor
08-581 692 85
Lisbet Bertilsson, Stf rektor
08-58169452
Agnetha Sjöholm, Rektor
08/58169466
Magnus Odung, Bitr. rektor
0739-615341
Margaretha Lindberg, Rektor
08-581 694 47
Pia Ringkrans, Enhetschef
08-581 695 38
Ulf Peterson, Rektor
Agnetha Sjöholm, Rektor
08/58169466
Saga Sjöberg, Projektledare
0721-78 81 18
Pauliina Björkman, Rektor