Uppsala: Dansktalande kundtjänstmedarbetare till InkClub

Uppsala: Dansktalande kundtjänstmedarbetare till InkClub

Arbetsbeskrivning

iPiccolo AB står inför satsningar på flera nya områden, i vår kundtjänst har du en viktig roll att serva kunderna på bästa sätt. Som kundtjänstmedarbetare hos oss ingår du i ett trevligt team. Vi söker nu en kollega som kan ge support till den svenska och den danska marknaden och som har ett långsiktigt intresse av att arbeta i en serviceinriktad roll.

Kundtjänstmedarbetare dansk-språkig till e-handelsbolag   

Uppdraget

I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du främst att arbeta med att besvara inkommande kundärenden men även säljande samtal där vi söker upp kunden kommer att kunna ingå. Våra ärenden kommer in via telefon, e-post, webformulär, facebook och chatt. De hanteras i vårt ärendehanteringssystem ServIT e-helpdesk.

Ditt fokus kommer ligga på att ge förstklassig service och besvara frågor kring order, leveranser, produkter, reklamationer och betalningar. Även översättning av text ingår i rollen. Vi arbetar med kontinuerlig uppföljning på våra kunders upplevelse för att utveckla oss i kundtjänsten.

Väldigt sällan, men vid behov innebär tjänsten även att vara behjälplig på andra avdelningar, med arbetsuppgifter som inventering, packning och returhantering.

Kvalifikationer

Rollen passar dig som gillar att arbeta med telefonen som verktyg och har lätt att hantera flera system och telefonen parallellt. Det är meriterande om du har erfarenhet av kundtjänstarbete och att du tidigare har arbetat med Visma Business.

Språknivån och trevlig tonalitet i kundbemötandet är viktigt för oss och det kommer att genomföras språktest (danska i kombination med svenska) under rekryteringsprocessen.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet och ser att du som person är serviceinriktad, kommunikativ och kan hantera olika uppgifter simultant. Rätt person för tjänsten uppskattar variationen av ärenden, tar ansvar för sina ärenden och är en lagspelare som bidrar i gruppen.

Tjänsterna är en tillsvidareanställning och ett vikariat på iPiccolos huvudkontor i Uppsala. Vi erbjuder en heltidstjänst till rätt person.

Vi gör löpande urval och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

 

Om inkClub:
inkClub grundades år 2000 och är idag ett av Europas största e-handelsbolag inom förbrukningsvaror med försäljning till tio länder och fler än fem miljoner kunder. Huvudkontoret ligger i Uppsala och 2017 bytte vi koncernnamn till iPiccolo AB.

Från Uppsala hanteras samtliga marknader och funktioner. Bolaget har c:a 100 anställda. iPiccolo omsätter drygt 600 M kr.

 

Uppdragsgivare:  iPiccolo AB

Ort:  Uppsala

Omfattning:  Heltid/deltid

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hefty
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 mars 2020
  • Ansök senast: 31 mars 2020

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024