Uppsala: Finsktalande kundtjänstmedarbetare till iPiccolo

Uppsala: Finsktalande kundtjänstmedarbetare till iPiccolo

Arbetsbeskrivning

Kundtjänst/Ordermedarbetare finskspråkig till e-handelsbolag

 

iPiccolo AB står inför satsningar på flera nya områden, i vår kundtjänst har du en viktig roll att serva kunderna på bästa sätt. Som kundtjänstmedarbetare hos oss ingår du i ett trevligt team. Vi söker nu en kollega som kan ge support till den svenska och den finska marknaden och som har ett långsiktigt intresse av att arbeta i en serviceinriktad roll.

Uppdraget

I rollen som kundtjänst/Ordermedarbetare kommer du främst att arbeta med att besvara inkommande kundärenden men även samtal där vi söker upp kunden kommer att kunna ingå. Våra ärenden kommer in via telefon, e-post, webformulär, facebook och chatt. De hanteras bland annat i vårt ärendehanteringssystem ServIT e-helpdesk.

Ditt fokus kommer ligga på att ge förstklassig service och besvara frågor kring order, leveranser, produkter, reklamationer och betalningar. Även översättning av text ingår i rollen. Vi arbetar med kontinuerlig uppföljning på våra kunders upplevelse för att utveckla oss i kundtjänsten.

I tjänsten ingår även att vara behjälplig, på framför allt orderavdelningen där du kan ingå i planeringen då behov finns, men även andra avdelningar. Arbetsuppgifter som kan vara aktuella är inventering, packning och returhantering. Detta kan innebära jobb på kvällsskift och även någon helg i månaden.

Kvalifikationer

Rollen passar dig som gillar att arbeta med telefonen som verktyg och har lätt att hantera flera system och telefonen parallellt. Det är meriterande om du har erfarenhet av kundtjänstarbete och att du tidigare har arbetat med Visma Business.

Språknivån och trevlig tonalitet i kundbemötandet är viktigt för oss och det kommer att genomföras språktest (finska i kombination med svenska) under rekryteringsprocessen.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet och ser att du som person är serviceinriktad, kommunikativ och kan hantera olika uppgifter simultant. Rätt person för tjänsten uppskattar variationen av ärenden, tar ansvar för sina ärenden och är en lagspelare som bidrar i gruppen.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på iPiccolos huvudkontor i Uppsala. Vi erbjuder en heltidstjänst efter överenskommelse.

Vi gör löpande urval och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

 

Om inkClub:
inkClub grundades år 2000 och är idag ett av Europas största e-handelsbolag inom förbrukningsvaror med försäljning till tio länder och fler än fem miljoner kunder. Huvudkontoret ligger i Uppsala och 2017 bytte vi koncernnamn till iPiccolo AB.

Från Uppsala hanteras samtliga marknader och funktioner. Bolaget har c:a 100 anställda. iPiccolo omsätter drygt 600 M kr.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jobbakuten Hefty
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 oktober 2022
  • Ansök senast: 18 november 2022

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024