OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundtjänst på norska till e-handelsbolag
iPiccolo AB står inför satsningar på flera nya områden, i vår kundtjänst har du en viktig roll att serva kunderna på bästa sätt. Som kundtjänstmedarbetare hos oss ingår du i ett trevligt team. Vi söker nu en kollega som kan ge support till den svenska och den norska marknaden och som har ett långsiktigt intresse av att arbeta i en serviceinriktad roll.
Uppdraget
I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du främst att arbeta med att besvara inkommande kundärenden. Våra ärenden kommer in via telefon, e-post, webformulär och facebook. De hanteras bland annat i vårt ärendehanteringssystem ServIT e-helpdesk.
Ditt fokus kommer ligga på att ge förstklassig service och besvara frågor kring order, leveranser, produkter, reklamationer och betalningar. Även översättning av text ingår i rollen. Vi arbetar med kontinuerlig uppföljning på våra kunders upplevelse för att utveckla oss i kundtjänsten.
I tjänsten ingår även att emellanåt vara behjälplig, på andra avdelningar. Arbetsuppgifter som kan vara aktuella är inventering, packning och returhantering.
Kvalifikationer
Rollen passar dig som gillar att arbeta med telefonen som verktyg och har lätt att hantera flera system och telefonen parallellt. Det är meriterande om du har erfarenhet av kundtjänstarbete och att du tidigare har arbetat med Visma Business.
Språknivån och trevlig tonalitet i kundbemötandet är viktigt för oss och det kommer att genomföras språktest (norska i kombination med svenska) under rekryteringsprocessen.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet och ser att du som person är serviceinriktad, kommunikativ och kan hantera olika uppgifter simultant. Rätt person för tjänsten uppskattar variationen av ärenden, tar ansvar för sina ärenden och är en lagspelare som bidrar i gruppen.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på iPiccolos huvudkontor i Uppsala. Vi erbjuder en heltidstjänst efter överenskommelse.
Vi gör löpande urval och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om inkClub:
inkClub grundades år 2000 och är idag ett av Europas största e-handelsbolag inom förbrukningsvaror med försäljning till tio länder och fler än fem miljoner kunder. Huvudkontoret ligger i Uppsala och 2017 bytte vi koncernnamn till iPiccolo AB.
Från Uppsala hanteras samtliga marknader och funktioner. Bolaget har c:a 100 anställda. iPiccolo omsätter drygt 600 M kr.