Uppsala: Tysktalande kundtjänstmedarbetare till iPiccolo

Uppsala: Tysktalande kundtjänstmedarbetare till iPiccolo

Arbetsbeskrivning

Kundtjänst på tyska till e-handelsbolag

 

iPiccolo AB står inför satsningar på flera nya områden, i vår kundtjänst har du en viktig roll att serva kunderna på bästa sätt. Som kundtjänstmedarbetare hos oss ingår du i ett trevligt team. Vi söker nu en kollega som kan ge support till den svenska och antingen den franska eller den tyska marknaden (gärna båda) och som har ett långsiktigt intresse av att arbeta i en serviceinriktad roll.

Uppdraget

I rollen som kundtjänst/Ordermedarbetare kommer du främst att arbeta med att besvara inkommande kundärenden. Våra ärenden kommer in via telefon, e-post, webformulär, facebook och chatt. De hanteras bland annat i vårt ärendehanteringssystem ServIT e-helpdesk.

Ditt fokus kommer ligga på att ge förstklassig service och besvara frågor kring order, leveranser, produkter, reklamationer och betalningar. Även översättning av text ingår i rollen. Vi arbetar med kontinuerlig uppföljning på våra kunders upplevelse för att utveckla oss i kundtjänsten.

I tjänsten ingår även att emellanåt vara behjälplig, på andra avdelningar. Arbetsuppgifter som kan vara aktuella är inventering, packning och returhantering.

Kvalifikationer

Rollen passar dig som gillar att arbeta med telefonen som verktyg och har lätt att hantera flera system och telefonen parallellt. Det är meriterande om du har erfarenhet av kundtjänstarbete och att du tidigare har arbetat med Visma Business.

Språknivån och trevlig tonalitet i kundbemötandet är viktigt för oss och det kommer att genomföras språktest (tyska i kombination med svenska) under rekryteringsprocessen.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet och ser att du som person är serviceinriktad, kommunikativ och kan hantera olika uppgifter simultant. Rätt person för tjänsten uppskattar variationen av ärenden, tar ansvar för sina ärenden och är en lagspelare som bidrar i gruppen.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på iPiccolos huvudkontor i Uppsala. Vi erbjuder en heltidstjänst efter överenskommelse.

Vi gör löpande urval och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

iPiccolo AB har via medlemskap i Svensk Handel kollektivavtal med Unionen.


 iPiccolo AB erbjuder alla medarbetare:

Friskvårdsbidrag 3.000 kr. per år samt friskvårdstimme varje vecka
Möjlighet till arbete på distans två dagar i veckan
Personalrabatt på vårt sortiment
Avtal med Previa Företagshälsovård (ex. influensavaccinering)
Om inkClub:

inkClub grundades år 2000 och är idag ett av Europas största e-handelsbolag inom förbrukningsvaror med försäljning till tio länder och fler än fem miljoner kunder. Huvudkontoret ligger i Uppsala och 2017 bytte vi koncernnamn till iPiccolo AB.

Från Uppsala hanteras samtliga marknader och funktioner. Bolaget har c:a 100 anställda. iPiccolo omsätter drygt 600 M kr.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hefty
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 december 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Liknande jobb


Servicetekniker

Servicetekniker

23 december 2024

Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

23 december 2024

Kundinformatör till Länstrafiken Region Kronoberg

Kundinformatör till Länstrafiken Region Kronoberg

23 december 2024

23 december 2024