Uppsalahem söker en utvecklingsinriktad och driven Kundcenterchef!

Arbetsbeskrivning

Vi är vad vi heter, hem för var sjätte Uppsalabo. Vi äger, förvaltar och bygger bostäder för stora, små, dagdrömmare, tv-tittare, fågelskådare, gamers och hemmaodlare. Vill du vara med och jobba för ett levande och hållbart Uppsala där alla kan leva och trivas?

 

Bli vår nya kundcenterchef!
Är nöjda kunder och kundservice något du älskar, samtidigt som du vet att det krävs ihärdighet, struktur och arbetsglädje för att se till att allt funkar både internt och ut mot kund? På Uppsalahem får du möjligheten utveckla vårt nystartade kundcenter och testa dina erfarenheter och beprövade idéer.

 

Om tjänsten
Uppsalahem befinner sig i en spännande utvecklingsfas och har under det senaste året skapat ett centraliserat kundcenter. I rollen som Kundcenterchef kommer du att ansvara för att vårt kundcenter utvecklas och drivs på ett modernt sätt. Du kommer också att vara ansvarig för Uppsalahems nya aktivitetsbaserade kontor i centrala stan och se till att alla våra besökare får bästa möjliga service.

I rollen som Kundcenterchef ingår att:


• Leda, coacha och utveckla teamet med cirka 10 medarbetare inom kundtjänst, kontorsservice och reception
• Utveckla, uppdatera och ta fram nya rutiner och processer både inom system och kundupplevelse med ett digitalt fokus
• Utreda och sjösätta verksamhetsnära aktiviteter för att hela tiden optimera arbetssätt och bemötande.

Du kommer att rapportera till Kommunikationschef och vara en del i kommunikationsstaben. Du har också en naturlig fot i och nära samarbete med förvaltningsorganisationen och sitter med i förvaltningens ledningsgrupp (FLG).

Är du den vi letar efter?
För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant teoretisk gymnasieutbildning och flerårig erfarenhet från att utveckla och leda arbete med fokus på kundtjänst/service. Du har erfarenhet av och känner dig fullt trygg i rollen som ledare med personalansvar och har arbetat i en liknande roll inom kundservice i minst 3-5 år.

Du gillar helheten av system, människor och serviceupplevelser och är snabb på att hitta lösningar i system, processer och rutiner i nära samverkan med andra. Du har förmåga att identifiera förbättringspotential i verksamheten och trivs med att utveckla och höja andras insatser, både på grupp och individnivå. Vi tror att du är en positiv, driven och lösningsorienterad person med både envishet och tålmodighet. Du har lätt för att samverka och har förmåga att skapa goda relationer såväl internt som externt.

Vidare ser vi att du har god datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem. Du talar och skriver svenska obehindrat. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Vad erbjuder vi?
För oss på Uppsalahem är det viktigt att alla ska kunna må bra på jobbet. Därför satsar vi på friskvård, riktigt bra chefer, trevliga medarbetare och inte minst ett meningsfullt arbete. För att trivas är det också viktigt med balans i tillvaron. Därför får du som jobbar hos oss frihet att själv styra ditt arbete för att lättare att få ihop livspusslet.

 

Mer information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Linda Ryttlefors, Kommunikationschef, tfn: 018-727 34 22 eller Yasmine Hollsten, HR- Generalist, tfn: 018-727 36 07.  Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan senast 2020-04-26.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsalahem
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2020
  • Ansök senast: 26 april 2020

Besöksadress

Box 136, Uppsala
None

Postadress

Box 136
Uppsala, 75329

Liknande jobb


27 november 2024

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024