OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är vad vi heter, hem för var sjätte Uppsalabo. Vi äger, förvaltar och bygger bostäder för stora, små, dagdrömmare, tv-tittare, fågelskådare, gamers och hemmaodlare. Vill du vara med och jobba för ett levande och hållbart Uppsala där alla kan leva och trivas?
Bli vår nya boendekonsulent!
För oss är trygghetsfrågor viktigt, därför stärker vi nu upp vårt team som arbetar med bostadssociala frågor. På Uppsalahem får du möjlighet att vara med och utveckla vårt trygghetsarbete och testa dina erfarenheter, beprövade idéer samt utmana oss med nya tillvägagångssätt för att skapa en tryggare tillvaro för våra hyresgäster.
I rollen som boendekonsulent arbetar du med bostadssociala frågor inom förvaltningen. Du är med och utvecklar arbetet med störningsfrågor samt hanterar svårare störningsärenden. Du har ett nära samarbete med vår strateg för social hållbarhet och är rådgivande till förvaltare, assistenter och fastighetschefer i störningsärenden och frågor kring social oro.
I rollen ingår även bland annat följande arbetsuppgifter:
• Medverka i såväl lokala som centrala hyresgästmöten
• Arbeta med hantering av obetalda hyror och avhysningsärenden
• Arbeta med att upptäcka, hantera och motverka otillåtna andrahandsupplåtelser
• Delta i arbetet med etablering/utformning av kommunala gruppbostäder
• Arbeta med kommunala bostadskontrakt
• Utveckla och inleda samarbete med andra hyresvärdar
• Delta i att utveckla det interna störningsrådet
Är du den vi letar efter?
Vi letar efter dig som har en akademisk utbildning, gärna med inriktning socionom/beteendevetare och har arbetat några år med trygghets- och bostadssociala frågor eller likvärdigt.
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har god kännedom om gällande lagstiftning (hyreslagen och socialtjänstlagen) och har en naturlig förmåga att handskas med människor i svåra situationer. Det är även meriterande om du har god kännedom om Uppsala kommun och erfarenhet från att ha jobbat i offentlig sektor.
Du har lätt för att se helheten och är snabb på att hitta lösningar och identifiera förbättringspotential i verksamheten och trivs med att ständigt utveckla och driva trygghetsfrågor framåt. Vi tror att du är en positiv, driven och lösningsorienterad person med både envishet och tålmodighet. Du har lätt för att samverka och har förmåga att skapa goda relationer såväl internt som externt. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat, övriga språk är meriterande. B-körkort är ett krav.
Vad erbjuder vi?
För oss på Uppsalahem är det viktigt att alla ska kunna må bra på jobbet. Därför satsar vi på friskvård, riktigt bra chefer, trevliga medarbetare och inte minst ett meningsfullt arbete. För att trivas är det också viktigt med balans i tillvaron. Därför får du som jobbar hos oss frihet att själv styra ditt arbete för att lättare att få ihop livspusslet.
Mer information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Carl-Johan Lindörn, Förvaltningsutvecklingschef, tfn: 018-727 35 56 eller Yasmine Hollsten, HR Generalist, tfn: 018-727 36 07. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan senast 2020-05-29.