Uppstuk söker kontorsassistent

Arbetsbeskrivning

Vill du hjälpa vår kund att göra sitt kontor till den bästa arbetsplatsen?

Uppstuk söker för kunds räkning en kontorsassistent. Gimlit är en SEO-byrå som arbetar med att leverera specialiserad kompetens inom sökoptimering på google, både till kunder lokalt och internationellt. På Gimlit jobbar ett gäng drivna och kundfokuserade SEO-specialister som sätter stort värde i den familjära stämningen internt och goda, varaktiga relationer till externa kunder. Som kontorsassistent blir du en betydelsefull del av att göra företaget framgångsrikt genom att stötta dina kollegor i de olika vardagsbestyr som uppstår på kontoret men också genom att se till så att det är en plats som kunderna älskar att besöka.

Om rollen

I och med att rollen innebär att vara behjälplig i både stort och smått kommer du i den här rollen tänkas vara en kontorets vardagshjälte. Du hjälper dina kollegor i både praktiska och administrativa uppgifter - vad du än kan göra för att göra vardagen enklare för dem. Det kan handla om allt mellan att hjälpa dem till att hålla koll på sina kvitton till att planera den ultimata julfesten. Det kommer att vara stor bredd på arbetsuppgifterna, och därför stor variation på hur dina arbetsdagar kommer att se ut. Därför innebär rollen ett stort ansvar och förutsätter en god förmåga att se behov och kunna ta tag i saker.

Vem är du?

Vi tror att du som söker är en person som motiveras av och trivs med att hjälpa andra. Du som person finner troligtvis glädje i tanken om att du lyckats lämna ett positivt avtryck hos en kund eller kollega du hjälpt. Du kanske utifrån dina tidigare erfarenheter i serviceyrken också märkt att många kunder lägger dig på minnet till nästa gång eller lyser upp lite extra om de stöter på dig i ditt arbete - om denna beskrivning stämmer in på dig så är du den personen vi söker!

För att vara framgångsrik i den här rollen krävs det också att du är prestigelös och inte är rädd för att ta tag i saker. Du utför ditt arbete med noggrannhet och struktur och lämnar ingenting åt slumpen. Du stormtrivs som rollen som spindeln i nätet och kan självständigt identifiera behov allt eftersom de uppstår. Gimlit bygger på en stark entreprenörsanda och beroende på vilka färdigheter och kompetenser just du har att erbjuda så kan du tillsammans med dina kollegor åstadkomma allt mer i din roll med tiden.

Det är viktigt för rollen att du

- Har tidigare erfarenhet av serviceyrken
- Behärskar svenska obehindrat


Det är ett stort plus ifall du

- Har erfarenhet av arbete som receptionist, front desk, etc.
- Har erfarenhet av ekonomiadministration


Låter det intressant?

Rollen avser en rekrytering till Gimlit, vilket innebär att du kommer att anställas direkt av dem men vara delaktig i en rekryteringsprocess via oss på Uppstuk. Tjänsten avser en heltidsanställning och ska tillsättas så snart som möjligt. Vi rekryterar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Med anledning av Covid-19 kommer vi att hålla videointervjuer i rekryteringen.

På Uppstuk sätter vi dig som medarbetare först, skapar oss en förståelse för vad som driver dig och matchar dig med ditt drömjobb!

I och med GDPR tar vi tyvärr inte emot ansökningar per mail.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johannes Wessman
072 - 545 87 00
Ida Söderqvist
0736545797

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppstuk
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2020
  • Ansök senast: 22 oktober 2020

Besöksadress

Stockholms Centralstation, Stockholm
None

Postadress

Stockholms Centralstation
Stockholm, 11120

Liknande jobb


Administratör sökes till kontor i Nacka

16 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

16 december 2024

Administration

12 december 2024

Administratörer

12 december 2024