URVA/ Ekonomiassistent och Aministrativ personal

Arbetsbeskrivning

Ledig tjänst 1:
Skoavdelningen söker Administrativ tjänst

Vår skoavdelning söker för tillträde i början av augusti en person som bl.a. skall ansvara för kontroll av dokument, samordna skeppningar och logistik.

Arbetet innebär bl.a. :
-Dokumenthantering och godsavisering.
-Bevakning av att våra asiatiska leverantörer följer angivna deadlines.
-Orderläggning och fakturering i vårt affärssystem Navision Financials.

Krav:
-Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
-Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska.
-Stresstålighet är ett måste då vi jobbar mot deadlines.
-Noggrannhet och strukturerat arbetssätt är egenskaper som krävs för att klara tjänsten.
Vi arbetar i fräscha och rökfria lokaler med intressanta produkter i en internationell miljö.


Ledig tjänst 2:
Administrativ assistent med Receptionsansvar (Vikariat tom juni 2009)

Vår administrativa avdelning söker för omgående tillträde ett nytt ansikte utåt. Arbetet innebär bl.a. :
-Fakturering för vissa avdelningar i vårt affärssystem Navision Financials.
-Utlandsbetalningar, dokumenthantering och godsavisering.
-Backup för vår posthantering
-Att sköta vår reception med telefonväxel Ericsson Businessphone (Fenix).
-Att ta emot våra besökare och leveranser till kontoret.
-Diverse kontorsgöromål
Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska är ett krav. Ett representativt sätt, noggrann och strukturerad är egenskaper som värdesätts. Tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande.

Bra om du kan jobba större delen av denna sommar då vi behöver back-up på konteret under semestern.

Vi är ett rökfritt företag

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Y.Berger & Co AB
  • 2 platser
  • Heltid
  • Publicerat: 15 maj 2008
  • Ansök senast: 30 juni 2008

Postadress

Gröenvägen 15
Landvetter, 43891

Liknande jobb


20 december 2024