OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
URVAL OBS Anvisa ej.
Sker genom bebll men sökandeprofiler mottages gärna
******************************************************************
Kravprofil Praktikant - för arbetspraktik inom Canon Svenska AB
Huvudsakligt arbetsområde är dataregistrering i vårt CRM system.Lägga upp nya företag och affärsinformation i CRM/säljsstöd, göra dublettrensning d.v.s.rensa dubbletter och samla ihop information om kunden på ett kundkort i CRM.Huvudansvarig för denna person är Customer & Channel Marketing Director.Personen kommer att få daglig handledning av CRM Professional/ansvarig.Personen kommer att få genomgå upplärning/introduktion och daglig handledning.För att passa in på Canon uppskattar vi en person med högt engagemang och positiv attityd.Möjlighet till utvidgade arbetsuppgifter inom marknadsavdelningen och ev.orderavdelningen beroende på färdighet och intresse.
Kvalifikationer;
Gymansiekomptetens eller motsvarande
Goda kunskaper i Svenska i både tal och skrift, baskunskaper i Engelska
Erfarenhet;
Meriterande är tidigare erfarenhet av terminalarbete av något slag t ex arbetat på kundtjänst eller orderavdelning.Även kunskap om CRM-system är meriterande.
Hög kunskap i MS Excel.
Egenskaper/färdigheter
.Serviceinriktad
.God samarbetsförmåga
.Noggrann
.God IT-kunskap
.Ansvarsfull
.Självgående
.Nyfiken, lyhörd och kundorienterad
.Kommunikation - god verbal och skriftlig färdighet
.Eget driv
Canon Svenska AB marknadsför och säljer branschledande produkter och lösningar för kontorsmiljö och grafisk bransch genom franchisingkedjan Canon Business Center och fristående leverantörer.Företaget marknadsför och säljer också produkter och lösningar inom bildhantering till konsument genom rikstäckande kedjor, distributörer och enskilda fackhandlare.
Canon Svenska AB har drygt 430 anställda och omsätter ca 1,8 miljarder kr/år.Det svenska huvudkontoret ligger i Stockholm, där Canon Svenska AB är en del i den världsomspännande koncernen Canon Inc med säte i Japan. Ca 8 % av omsättningen år 2008 investerades i forskning och utveckling.
Betydande forskarinsatser görs för att få alla företagets produkter och processer så miljöanpassade som möjligt, då koncernen prioriterar miljöfrågorna högt.Canon är rankat som det mest miljövänliga företaget år 2007 av den ideella miljöorganisationen Climate Counts i USA.