OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
///Tjänst avsedd för sökande i JOB///
Patrix AB grundades 1992 och utvecklar programvara som används inom patent-/varumärkesbranscherna. Huvudkontoret finns i Göteborg och vi har dotterbolag i USA, anställda i Frankrike, Holland, Luxemburg och Tyskland.
Profilbeskrivning/Kravspec IP-assistent (där IP står för Intellectual Property)
- Noggrann
- Stresstålig (mycket olika moment - samtidigt)
- Lättlärd
- Datavana
- Öppen för nya arbetsuppgifter och förmåga att själv kunna "ta tag i saker"
- Möjlighetssökande
- God engelska i tal och skrift (detta är ett stort plus, men man måste ha lite mer än baskunskap iallafall, då vi arbetar i en internationell miljö, där alla korrespondens är på engelska och nästintill all kontakt med kunder, leverantör och också kollegor är på engelska)
Arbetsuppgifter är:
* Inkommande post, såväl traditionell post som e-post. Scanning och loggning av dokument och e-post till vårt egna datorsystem "Patricia" (som man självklart får nödvändig utbildning i.)
* Vissa internet-sökningar och utskrifter av diverse handlingar som sedan skall skickas till ombud och kunder i hela världen. (En del av dessa dokument är väldigt viktiga)
* Administration av fakturor (ev.)
* Korrespondens med ombud och kunder i hela världen när det behövs.
* En av två som har huvudansvar för vår telefonväxel
* Allmänna kontorsgörmomål, inkl. hålla koll på köket, öppna dörren, fixa kaffe om det behövs osv (delas också med samma person som växeln)