OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Krav för att klara av arbetet är;
flytande engelska
flytande svenska (kunna förstå dialekter)
erfarenhet av orderadministration såsom ordermottagning, registrering,
leveransbevakning, in- och ut leveranser, fakturering samt övrig kundservice
Datakunskaper : Excel, Word och gärna SPCS (eller erfarenhet av annat
redovisningssystem)
Haulotte tillhör ett franskt moderbolag och kunskap i franska är en extra
tillgång, dock inget krav då vi är många här som kan franska och
koncernspråket är engelska.
Vi ser gärna att den sökande är teknikintresserad då det underlättar
förståelsen av reservdels- och servicehanteringen.
Övriga kvalifikationer som vi ser som en extra tillgång är om den sökande
kan/förstår danska och/eller norska/finska samt även tidigare erfarenhet av
garantiuppföljningsrutiner.
En kort bakgrundsbeskrivning för att ge dig en liten bild av hur vi fungerar
och vilka krav det ställer på vår personal;
Haulotte Group är Europas ledande tillverkare av arbetsplattformar. Som ett
led i Haulotte gruppens globala expansion och för att befästa sin
marknadsledande ställning i Europas nordliga delar startades hösten 2001
dotterbolaget Haulotte Scandinavia AB i Hisings Backa (Göteborg), Sverige.
Likt övriga redan etablerade dotterbolag arbetande i flertalet världsdelar,
är vår uppgift att marknadsföra Haulotte programmet samt att tillhandahålla
en god eftermarknads service.
Haulotte Scandinavia AB ansvarar för följande geografiska område: Sverige,
Finland, Danmark, Norge, Island, Estland, Lettland, Litauen