URVAL:Administrativ assistent/Rissne

Arbetsbeskrivning

URVAL.
*************************************************************
En praktikplats vid Group Operations i Stockholm

Praktikanterna inom Group Operations kommer att bidra i det dagliga arbetet med delar från nedanstående arbetsflöden/processer. Arbetsuppgifterna kommer uteslutande vara av administrativ karaktär såsom t ex arkivering, postsortering, scanning, registrering och bokningar. Även enklare assistent uppgifter kan ingå t ex bokning av möten och lokaler. Det dagliga arbetet kan variera under perioden utifrån verksamhetens behov likväl som praktikantens intresse och kompetens. Likväl kan uppgifter skilja sig något beroende på affärsenhet.


Beskrivning av enheten:

Group Operations förser alla divisioner och geografier förutom Life och New Markets med tjänster inom operation och support. Dessutom hanterar Group Operations bokningar, bekräftelser, betalningar samt kundsupport och service. Group Operations är även globalt ansvarig för vissa IT system.
Inom någon av Group Operations följande globala affärsenheter finns nu möjlighet att ta emot praktikanter:
Trading Operations
Securities & Wealth Operations
Payments Operations
Structured Finance Operations
Loans Operations
Accounts Operations
Här finns vi:
Den största andelen av våra medarbetare arbetar i Sverige men vi har även medarbetare i Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Tyskland, Lettland, Litauen, Luxemburg, Norge, Singapore och Storbritannien.

Beskrivning av tjänsten:

Inom Hela Group Operations arbetar vi processorienterat vilket innebär att ett uppdrag/ärende passerar flera förutbestämda steg innan det avslutas. Många ut av stegen hanteras via datasystem men även manuellt av en eller flera personer.

Kravprofil för medarbetare

Förkunskapsönskemål:

Gymnasieutbildning med teoretisk inriktning
Erfarenhet och intresse för administrativt arbete i kundorienterad miljö
Datorvana, gärna kunskap i Word, PowerPoint eller Excel
Engelska i tal och skrift
Meriterande:

Eftergymnasial utbildning
Arbetslivserfarenhet från Finansiella sektorn
Erfarenhet från support- och service företag


Vi värderar följande egenskaper:

Samarbetsförmåga
- lätt att för att skapa kontakt med kollegor och tillsammans lösa en uppgift
Noggrannhet
- följa instruktioner och riktlinjer och säkerställa kvalitet
Nyfikenhet
- vilja att lära nytt
Initiativförmåga
- lösningsfokuserad utifrån givna riktlinjer, vilja att göra mer

Ansvarig chef eller handledare:

Kommer att utses senare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SEB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 1 juni 2009
  • Ansök senast: 30 december 2009

Besöksadress

MARIEVIKSGATAN 19
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024