OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
TVÅ ASSISTENTER TILL PASSCENTRALEN, FÖRVALTNINGSAVDELNINGEN
Polisen är den myndighet i Sverige som är utsedd av regering och riksdag att vara passmyndighet. Internationella organ ställer höga krav på att handläggningen av resehandlingar utförs på ett professionellt och säkert sätt. I Västra Götaland finns idag 17 utfärdandeställen varav Passcentralen är den största. Vi finns på Stampgatan i centrala Göteborg.
Arbetsuppgifter
Du skall direkt under föreståndaren för Passcentralen arbeta med att ta emot och handlägga pass- och identitetskortsansökningar. I arbetet ingår registrering av ansökan, beredning, kassahantering och i vissa fall även utredning och beslut.Resehandlingssystemet innebär att du jobbar i en helt digitaliserad miljö där du även får svara för fotografering, upptagning av biometrisk information såsom t.ex. fingeravtryck. Du kommer att utbildas och certifieras av länsinstruktör.
Arbetet innebär viss skiftestjänstgöring.
Kvalifikationer
Vi bedömer att befattningarna kräver 3-årigt gymnasium eller motsvarande. Du bör även ha goda kunskaper i de dataprogram som ingår i Office-paketet samt vara en väl förtrogen Internetanvändare. Kunskaper i engelska, såväl i tal som i skrift, är ett krav. Arbetslivserfarenhet inom servicesektorn samt ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Personliga egenskaper
Som person är du mycket noggrann och serviceinriktad. Arbetet är av sådan art att du måste vara stresstålig, kunna ta egna initiativ och arbeta såväl självständigt som i grupp. Vi förutsätter att du är positiv och samarbetsvillig.
Övrigt
Tjänsteställe: Stampgatan 28, Göteborg.
I rekryteringsarbetet kommer jämställdhets- och mångfaldsaspekten att beaktas.