OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av att arbeta med problemlösning och service på ett stort och dynamiskt företag? Då har vi tjänsten för dig! Vår interna IT-avdelning söker nu efter en sjunde medlem till vårt härliga team som samarbetar med samtliga avdelningar och medarbetare på ALTEN Sweden.
Din roll
Som IT-administratör kommer du utgöra en viktig del i teamets övergripande arbete inom ramarna för IT-infrastruktur och användarsupport. Du behöver därmed kunna hantera installation, konfiguration och underhåll av olika system och applikationer. Mer specifikt inkluderar arbetsuppgifterna följande:
On- och offboarding
Hantering av beställningar/inköp
Hantering av licenser och accesser
Systemansvar
Skapa/uppdatera guider
Skapa mailinglistor
Systemdokumentation
Installation av servrar (Windows/Linux)
Second line support
Följa upp ärenden samt ta fram KPI:er
Din profil
Vi söker dig som:
Har en eftergymnasial utbildning inom IT, datateknik eller liknande
Har några års områdesrelevant arbetslivserfarenhet
Behärskar både svenska och engelska i såväl tal som skrift
ITIL-erfarenhet alternativt ITIL-certifiering samt erfarenhet av ITSM-baserade ärendehanteringssystem som Service Now
Meriterande: Sharepoint- och Jira-kompetens samt tidigare ledarskapserfarenhet med kunskap inom sharepoint samt Jira.
Som person ser vi gärna att du är användarfokuserad, samarbetsvillig och lösningsorienterad. Du har god simultankapacitet och prioriteringsförmåga, är driven och har förmågan att jobba självständigt inom dina ansvarsområden. Utöver detta krävs god kommunikations-, mötes- och dokumentationsförmåga då du kommer ha en central roll i olika infrastruktursteam på både lokal och global nivå. Sist men inte minst är det viktigt att du trivs i en roll där du får lösa problem och hjälpa andra!
Placeringen är på vårt huvudkontor i Göteborg och tjänstens omfattning är på 100% tillsvidare med start enligt överenskommelse. Resor till våra övriga kontor kan förekomma några gånger per år.
Om ALTEN
ALTEN är ett av Europas ledande konsultbolag med över 46 000 anställda i 30 länder. Vi utvecklar och levererar kompetens till världsledande företag inom branscher som Automotive, Defence & Aerospace, Telecom, Energy och Life Science. Hos oss får du en dynamisk arbetsmiljö och du blir en del av en stödfunktion som är väldigt viktig för den svenska verksamheten. Vi har flertalet förmåner såsom friskvårdsbidrag, tjänstepension och arbetstidsförkortning. På kontoret i Lindholmen har vi en trevlig arbetsmiljö med härliga kollegor och fräscha lokaler.
Sista ansökningsdag för tjänsten är 15:e februari. Vid frågor kring tjänsten, kontakta IT Manager Shadi Goharpour på shadi.goharpour@alten.se. Om du har frågor kring rekryteringsprocessen kan du kontakta HR Partner André Kårfors på andre.karfors@alten.se
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Pontus Kastrup
Peter Ankréus
+4621349931
Patrik Juhlin
+46214404220
Johan Hägg
Johan Hägg
+46709715805
Andreas Forsberg
+46134655889
Stavros Constantinou
+46134655803
David Kronholm
+46317251131
Ulrika Lin
+46317576133
Erik Rosenqvist
+46317221361