User Support/Technician

User Support/Technician

Arbetsbeskrivning

OM AXIMAKONCERNEN


Aximakoncernen är ett maskinhandelsföretag verksamt på 21 platser i följande län; Västra Götaland, Värmland, norra Halland, Jönköping, Östergötland, Södermanland, Örebro och Kalmar län.


Aximas affärsidé är att förse lantbrukare och entreprenörer med rationella maskinlösningar samt tillhandahålla professionell service.
Genom engagemang, kunskap och service skapar vi konkurrenskraftiga mervärden för våra kunder.
Vi är ca 250 medarbetare och omsätter ca 1250 Mkr.
Vi representerar i huvudsak världsledande varumärken som Case IH, New Holland, JCB, Pöttinger, Toro, Bergmann, Husqvarna, Polaris, Suzuki, Fiat transportbilar med flera.




Beskrivning
Axima har sedan 4 år tillbaka haft en mindre grupp med personer som jobbar över hela Aximas område operativt med säljsupport, verkstadssupport samt kundsupport.

Främst inom GNSS/GPS lösningar till lantbruket men även allmänna produkt och tekniska frågor.

Just nu utvidgar Axima gruppen för att även hålla mer utbildningar, både internt samt externt för slutkunder.

I och med att tekniken inom lantbruk konstant utvecklas samt att Axima växer på marknaden erbjuder jobbet flera spännande utmaningar samt chansen att utvecklas som person.

Vi söker dig som är intresserad av teknik, fordonselektronik, GNSS/Autostyrningslösningar för lantbruksmaskiner.

Arbetsuppgifter
Som supporterande tekniker så ger du tekniskt stöd till Aximas säljare, verkstadsanställda samt slutkunder. Dessutom kommer du att jobba kontinuerligt med att dokumentera tekniska lösningar för snabbare hantering i framtiden och ta fram utbildningsmaterial för att vidareutbilda kollegor inom Axima men även externa kunder.

Tillvägagångsättet för support kan t.ex. vara att man över telefon eller tillsammans med en tekniker i fält går igenom elscheman eller annan teknisk information för att lösa problem.

Eftersom att vi nu vidareutvecklar Aximas utbildningsfunktion kan det också innebära att man får hålla kurs för olika personer inom Aximas koncernen men även våra slutkunder.

Idag jobbar vi tillsammans i en mindre grupp om totalt 4st personer. Vardagen kräver samarbete mellan oss i gruppen men även med andra anställda och slutkunder. Målet är att stötta medarbetare och kunder för att snabbt hitta lösningar på tekniska problem och produktfrågor.

Uppdraget innebär mycket ”frihet under ansvar” där du själv är med och formar tjänsten utifrån förmåga och intresse. Då tekniken utvecklas snabbt och kraven från marknaden konstant växer krävs ett egen intresse att vilja lära sig mera och konstant utveckla sig själv och andra medarbetare.

Du kommer att ingå i en mindre grupp med olika inriktningar. Det är en grupp med erfarenhet från verkstad men även från försäljning. Gruppens styrka är stor erfarenhet av körning och produkter inom lantbrukssektorn men även stort tekniskt kunnande i hur system fungerar i bakgrunden.

Meriterande är om du besitter kunskap och förståelse om olika lantbruksmaskiner men inte ett krav.

Som supporterande tekniker kommer du få jobba heltid med att hjälpa till att utveckla hela Aximas koncern.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse och alltid har ett driv att lära dig mera.

Du har kunskaper om en eller flera grenar så som fordonselektronik, industriteknik, automation, BUS-system, GPS/GNSS lösningar. Antingen genom utbildning eller arbetslivserfarenhet som passar tjänsten.

Autostyrning och redskapsstyrningar med hjälp av GNSS/GPS blir mer och mer standardiserat inom lantbruket. Erfarenhet av liknande system är meriterande men inte ett krav. 

Du tycker om att dagligen prata med andra och stötta dom i deras arbete. Därför är det viktigt att du har lätt för samarbete och har en god kommunikationsförmåga. 

Struktur, och förmåga att dokumentera lösningar är viktigt.

Problemlösare.

Tjänsten kräver goda kunskaper i engelska i både tal och skrift (främst skrift). Dels för att våra leverantörer oftast erbjuder information på engelska men även dom tillfällena vi behöver ha kontakt med våra leverantörer krävs engelskkunskaper.

Villkor
I början av din anställning kommer det vara en introduktionsfas för att lära dig företagens olika produkter, system och hur Axima arbetar. Det steget kommer att innebära vissa kurser men även resor mellan Aximas anläggningar tillsammans med tekniker och andra personer inom Axima, för att skapa en erfarenhet som passar din roll.

Vi erbjuder stor frihet med möjligheten att forma tjänsten efter personen. Vår marknad erbjuder ett högt tempo säsongsvis och tekniken går snabbt framåt.

Axima är välkänt för att ha god attityd både internt och till kunder. För oss är trivsel och att ha roligt på jobbet väldigt viktigt!

På Axima får man känna att sin roll i företaget är väldigt viktig och man får själv ansvara för sitt dagliga arbete.

 

ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse, snarast
Placeringsort: Grästorp

ANSÖKAN
Rekrytering sker löpande, ansök genom att fylla i formuläret.

UPPLYSNINGAR
Viktor Liedberg, 0732-36 51 09, viktor.liedberg@axima.se

Vi tror på våra ledord som är Engagemang - Tillgänglighet - Trygghet

Välkommen till www.axima.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Grästorp
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 november 2021
  • Ansök senast: 9 januari 2022

Liknande jobb


Servicetekniker Battenfeld

Servicetekniker Battenfeld

1 november 2024

1 november 2024

1 november 2024

Servicekoordinator

Servicekoordinator

18 oktober 2024