OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AdeoCare söker nu flera undersköterskor till våra team så att vi på bästa sätt kan möta vår ständigt växande kundkrets och deras unika behov. AdeoCare har sin verksamhet på Ekerö, Lidingö, Östermalm och Kungsholmen. Vi söker nu undersköterskor till våra team i Stockholms innerstad. Önskar Du ett spännande arbete tillsammans med trevliga kollegor där du har möjlighet att lära dig och utvecklas så är detta jobbet för Dig. Som medarbetare på AdeoCare kommer Du utgå från ett av våra kontor på Östermalm eller Kungsholmen. Under ditt arbetspass besöker Du våra kunder inom området för att erbjuda dem stöd i deras vardag. Arbetet innebär bland annat omvårdnad, hjälp med inköp, promenad, medicinering etc.
Sedan 2011 har AdeoCare fört ett framgångsrikt arbete inom hemtjänst, främst med inriktning mot demensvård men även andra kognitiva funktionshinder. AdeoCares kompass styr alltid mot kundens välbefinnande och omfattas av bred kompetens med utgångspunkt i Silviasyster-filosofin. Som nyanställd på AdeoCare får Du en internutbildning ledd av verksamhetschefen, med fokus på bemötande och den palliativa vårdfilosofin som Silviasystrarna verkar utifrån. Verksamhetschefen för AdeoCare är en av de första diplomerade Silviasystrarna och har över 30 års erfarenhet av att utbilda och handleda personalgrupper inom omvårdnadsyrken. AdeoCare är drivande i lokala arbetsgrupper med multiprofessionella team.
Tjänsten innefattar att du:
- självständigt eller i team möter våra omvårdnadskunder för att stötta dem i deras hemmiljö.
- hjälper våra omvårdnadskunder med diverse vardagliga sysslor såsom individuell omsorg, medicinutdelning, stöd vid måltid etc.
- dagligen strävar efter att kunderna ska uppleva ökad livskvalitet.
- är lyhörd och visar respekt för den enskilda kundens behov.
- är villig att utveckla din kompetens inom äldreomsorg och demensvård individuellt men även kollektivt.
Våra förväntningar på din kompetens är att:
- Du är utbildad undersköterska (krav)
- Du behärskar svenska till fullo, då kommunikation är en viktig del i arbetet med våra kunder
- Du har datorvana eller god vilja att lära dig via oss
- Du som person är lösnings- och samarbetsorienterade
- Du har erfarenhet från äldreomsorg och gärna arbetat inom hemtjänst sedan tidigare
- Har du tidigare erfarenhet inom demensvård är det en merit
I rekryteringsprocessen läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi önskar att tillsätta dessa tjänster omgående förutsatt att vi har hittat de rätta personerna för uppdraget.
Vi tar inte emot ansökningar via e-mail.
Omfattning: Heltid eller enligt önskemål
Kontaktperson: Martina Knapasjö, HR generalist/rekryteringsansvarig, 0704 311 721.
Kontaktpersoner på detta företaget
Martina Knapasjö
0704-311 721
Louise Törvall
0704311768
Annica Palm Wallin
0704-299 971
Anne-Chatrine Mattinson
0704-311 693
Patrick Livijn
08-522 978 11
Hanna Hietikko
Mikelis Taurins