OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
A-karriär är en del av A-Group och representerar starka varumärken inom omställning, bemanning, rekrytering, coachning och search. Årligen sysselsätter våra bolag omkring 3 000 medarbetare och samarbetar med cirka 500 kundföretag.
Vi är en fristående aktör för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha. Vårt mål är att hitta långsiktiga och hållbara lösningar för våra deltagare att närma sig arbetsmarknaden genom effektiva och professionella processer samt verktyg. Vårt recept på framgång kan uttryckas i en kort mening: "Expertis och engagemang ger resultat".
Just nu befinner vi oss i en expansiv fas och vi vill därför förstärka vårt team i Göteborg med en handledarassistent.
Om jobbet
Vi söker Handledarassistent som med tiden vill utvecklas till jobbcoacher/handledare.
Detta jobb lämpar särskilt väl för dig som studerar på universitet/högskola och vill ha ett extra jobb vid sidan om studierna.
Omfattningen är 8 - 16 timmar / vecka.
Möjlighet till ökad omfattning under semestertider.
Som handledarassistent arbetar du med människor, både individuellt och i grupp. Arbetet följer vår unika metodik där deltagarnas kunskaper, färdigheter, motivation och styrkor tas tillvara på. Målet är att identifiera varje persons unika profil för att underlätta deras steg mot arbetsmarknaden. Som handledarassistent kommer du att assistera jobbcoachen/handledaren med exempelvis:
- Extra stöttande samtal såsom språk- och teknikstöd.
- Genomförande av vissa gruppaktiviteter och information om arbetsmarknaden.
- Hjälp med att skapa CV för deltagarna.
- Uppföljning av våra deltagare efter avslutad insats.
- Kontakta presumtiva nya deltagare i marknadsföringssyfte
- Delta i marknadsföringsaktiviteter, t ex mässor
- Träna våra deltagare på hur de marknadsför sig på sociala medier.
Personliga Egenskaper
Vi värdesätter starkt dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse.
För att lyckas med rollen som handledarassistent ser vi att du är engagerad, tålmodig och motiverad av att se resultat av dina insatser. Du har en coachande och rådgivande inställning, förstår människors olika förutsättningar och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö. Du bör visa starkt engagemang och intresse för människor i förändring och vara medveten om varje individs unika förutsättningar. Eftersom rollen involverar aktiv dialog med deltagare, kollegor, chefer och kunder är det viktigt att du är kommunikativ.
I rollen som handledarassistent ingår en del administrativt arbete, både internt och externt, vilket kräver noggrannhet, struktur och medvetenhet om kvalitet.
Du har goda kunskaper i svenska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Du har god datorvana.
Omfattning:
8 - 16 timmar / vecka, arbetet sker dagtid på något av våra kontor i Göteborgsområdet.