Utåtriktad Helpdeskmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av IT-support? Vill få användning av din tekniska kompetens men även få utlopp för din sociala person? Då har vi tjänsten för dig! Perido söker en person till ett företag som bedriver handel med dagligvaror inom detalj- och partihandeln i Sverige. Företagets lokaler hittar du i norra Stockholm, inte långt från centralen. I tjänsten som Helpdeskmedarbetare kommer du att ingå i ett mindre supportteam på tre personer. Tillsammans hjälper ni användare över telefon och e-post i IT-relaterade frågor rörande affärssystemet SAP. Kunderna är slutanvändare som jobbar inom dagligvaruhandel och som nyligen implementerat SAP Finance. Du kommer att verka i en social och utåtriktad roll med mycket kontakter både internt och externt där du även får användning av din tekniska expertis. Eftersom implementeringen hos kunderna sker under flera år blir både innehållet i dina arbetsuppgifter och även arbetsbelastningen över tid varierande. Till arbetsuppgifterna hör bland annat; felsökning, administration av beställningar och såklart en hel del kundkontakt. Kravprofil - Gärna eftergymnasial utbildning inom data/IT - Erfarenhet av support via telefon och e-post - Meriterande med erfarenhet av SAP - Du uttrycker dig väl i tal och skrift även på engelska Du är en social och teknikkunnig person som är engagerad i allting du gör. Du trivs i en miljö där du får arbeta och umgås nära andra människor och du tycker det är kul med teamwork och samarbete! Du är serviceminded och kan kommunicera och vara pedagogisk då du kommer att jobba mot användare med varierande kunskaper i teknik och data. Vidare är du initiativtagande och trivs när du får ta lite ansvar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 15 oktober 2010
  • Ansök senast: 14 november 2010

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb


IT-administratör

IT-administratör

15 november 2024

Digital Workspace specialist/Lead

15 november 2024