OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Här har du chansen att som ekonomiassistent få arbeta i en bred roll i ett härligt ekonomiteam om ca 5 personer som alla är positiva, drivna och utåtriktade.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta kund- och leverantörsreskontra, utlägg, stämma av konton, boka inbetalningsfiler m.m.
På sikt är tanken att även kunna göra mindre lönekörningar.
Uppdraget är på initialt 6 månader med stora möjligheter till förlängning eller anställning i direkt anslutning till uppdragsslutet.
Som konsult blir du anställd av Amendo som ambulerande tjänsteman och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi ser att du har ett par års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent och vill fortsätta utvecklas inom det. Viktigast är att du har en nyfikenhet och ett driv samt lätt för att lära. Att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och olika system samt förstå flödet inom ekonomi och mellan systemen är av yttersta vikt.
Du behöver vara en van användare av Excel och vara trygg med att använda det i ditt dagliga arbete.
Som person ser vi dig som är positiv, öppen och framåtlutad som den som har bäst förutsättningar att trivas i teamet. Att vara på hugget och se lösningar på olika problem kommer att vara en stor framgångsfaktor.
Om företaget
Här kommer du in i ett snabbfotat, expansivt bolag där ingen dag är den andra lik. De har ett högt tempo och det kan vara snabba vändningar så du får inte vara rädd för att hoppa in och lägga krut på ett område som kanske inte primärt är ditt egna (inom ekonomi/admin).
Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.
Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)
Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.
Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Renée Li, renee.li@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
Ekonomi
LI-RL1