OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Blekinge Tekniska Högskola, BTH, är en av landets tydligast profilerade högskolor och bedriver utbildning och forskning på hög internationell nivå. Lärandet står i centrum för såväl studenten, läraren som forskaren. Hela Högskolan har fokus på Tillämpad IT och Hållbar utveckling av näringsliv och samhälle. BTH startade 1989 och har 7000 registrerade studenter och knappt 500 anställda. Forskning utgör en tredjedel av verksamheten. BTH har full examinationsrätt inom vetenskapsområdet teknik. BTH finns i Karlskrona, Ronneby och Karlshamn och har ett omvittnat välutvecklat samarbete med näringsliv och samhälle. SOFE startades hösten 2002 och är en tvåårig Kvalificerad Yrkesutbildning (KY) som är en del av Blekinge College och Yrkeshögskola. För närvarande har vi ca 100 studenter som är delade i två inriktningar, Digital Grafik och Spel programmering. Våra studenter är framtidens kreatörer inom spel, film, tv, simulering och annan form av digital underhållning. Vi vill ge dem möjlighet att utveckla sina talanger inom dessa områden, så att de kan tillgodose den växande upplevelseindustrins ökade krav på välutbildad och kreativ personal. Viktiga moment i utbildningen är att utveckla förståelsen för ett projekts faser och att ha en professionell attityd gentemot kunder och medarbetare. 24 utbildningens 80 veckor är Lärande I Arbete (LIA). Vi är belägna i Campus Karlshamn i nya och fräscha lokaler. Alla studenter får tillgång till varsin kraftfull arbetsstation och klassrummen står öppna för studenterna dygnet runt. Undervisningen på SOFE hålls av duktiga och engagerade lärare. Vi tar även in erfarna personer från branschen som gästlärare och föreläsare. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER . Utveckla, planera, genomföra och utvärdera kurser inom utbildningen i samråd med programansvarig och övriga delar av SOFE. . Utveckla och genomföra synergivinster tillsammans med ansvarige för teknikdelen av utbildningsprogrammet Digitala spel och övriga relevanta kunskapsområden på BTH. . Utveckla kontakterna och samarbetet med spelföretag och branschorganisationer. KVALIFIKATIONER . Kunskapsområden som ska behärskas är allt från grundläggande C++ till avancerad DirectX, middleware som t ex Ogre 3D, PhysX, Audiere, scriptspråk som t ex Phython, LUA. . Grundläggande kunskaper i spelfysik samt AI för spel. . Examen på kandidat- eller magisternivå. . Utbildningen är produktionsinriktad. Därför förutsätter tjänsten erfarenheter av tekniska och estetiska gestaltande processer inom pedagogisk verksamhet samt processhandledning av studenter. . Förutom redan nämnda kunskaper är goda kunskaper i visualiserings- och konceptverktyg som t ex Photoshop eller Painter meriterande samt egen produktion av digitala spel.