OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en utbildare som ska lära våra kunder, partners och anställda hur man använder våra produkter på bästa sätt. Du kommer att arbeta med hela utbildningskedjan, men främst med utbildningar på plats hos kund eller på distans samt uppdatering av vår utbildningsportal. Du ingår i Customer Relations-teamet som jobbar med allt som händer efter att en kund har köpt våra produkter och tjänster.
Som Utbildare arbetar du i projektform för att ta kunden genom hela införandeprocessen. Den här rollen kräver en viss teknisk kompetens eftersom våra produkter är molnbaserade telekomtjänster, men det är minst lika viktigt med god förståelse för våra kunder och deras behov. Målet är att du som utbildare kommer att bli produkt- och konfigurationsexpert.
• Utbildning och konfiguration i samband med införande av Auroras lösningar på plats hos kund eller på distans.
• Administrativt arbete som planering av dina utbildningar, uppföljningar, intern planering och samordning.
• Andra utbildningstyper som stora användarträffar, fördjupningsutbildningar, internutbildningar samt kundanpassade utbildningar.
• Löpande uppdatering av vår utbildningsportal, inklusive FAQ och e-learningskurser.
Som person är du social och ansvarstagande. Du brinner för kundservice, pedagogik och kunskap. Du förstår hur viktigt det är att lyssna och du är flexiblel. Du gillar att driva utvecklingen framåt och har ett öga för nya, innovativa lösningar. Du arbetar strukturerat och ser ordning och reda som en självklarhet.
Efterfrågade kvalifikationer:
• Relevant utbildning från högskola, universitet och/eller YH-utbildning.
• Erfarenhet av kundutbildning i IT-produkter och tjänster.
• Erfarenhet av skrivande av utbildningsmaterial.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
• Goda kunskaper i Officepaketet.
• B-körkort, eftersom tjänsten innebär en hel del resande.
Meriterande:
• Erfarenhet av kundbemötande, försäljning, projektledning eller service.
• Erfarenhet av design av utbildningskurser.
• Erfarenhet av arbete inom IT- och telekombranschen.
• Kunskaper i finska, spanska, franska, tyska eller holländska.
Vill du arbeta på ett av Sveriges ledande företag inom telekomprodukter? Då är Aurora Innovation och denna tjänst något för för dig!
Du kommer att jobba nära trevliga och duktiga kollegor från alla våra avdelningar. Vi är ett innovativt företag med en inkluderande företagsanda. Vårt huvudkontor ligger i centrala Uppsala. Aurora Innovation utvecklar och erbjuder kommunikationsverktygen TeleQ och Spondi, hyllfärdiga produkter som även kan skräddarsys efter organisationers behov. Produkterna innehåller verktyg som hjälper verksamheter att ha rätt bemanning och tillgänglighet via tjänster som telefoni, chatt, e-post och svarsgrupper. Företaget är stabilt och marknadsledande i Sverige och vi har även kunder i Finland, Norge, Holland och Spanien. Stämningen är positiv och företaget är i en spännande expansionsfas!
Kontaktpersoner på detta företaget
Customer Relations Manager Stina Lantz
Chef Utvecklingsavdelning Kristina Engdahl
0738194462
Utvecklingschef Kristina Engdahl
0738194462
CTO Kristina Engdahl
018-194462
0738194462
Försäljningschef Stefan Leijon
Avdelningschef Shane Glennon
0727458271