OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ABC kraften är auktoriserade via Almega. Vi ser kraften hos varje individ. Varje person har en styrka och en inneboende kompetens att komma ut på arbetsmarknaden igen, eller kanske för första gången! Vi erbjuder utbildning, kompetenskartläggning och vägledning.
Tjänstens innehåll i huvudsak Du kommer att utbilda personer som avser att starta egen näringsverksamhet. Utbildningarna innehåller utveckling av affäridé/affärsplan, marknadsföring, företagsekonomi och företagsadministration. I rollen ingår också rådgivning inför eget företagande, bedömning av affärsplaner samt mentorskap för nyföretagare. Arbetsområdet sträcker sig i första hand över området Falun.
Kompetens Vi söker dig som har goda kunskaper om vad det innebär att starta och driva eget företag. Kanske är du själv en entreprenör? Du har kompetens och erfarenhet av att utbilda i ämnen som företagsekonomi, marknadsföring, budgetering, juridik mm. Du har erfarenhet av att göra bedömningar av affärsplaner och företagare.
Du har även erfarenhet av att utbilda människor på minst 6mån.
Du trivs med att möta och inspirera individer med olika behov och använder olika angreppssätt för att bidra till att affärsidéer utvecklas till lönsamma företag. Du har god näringslivskännedom och har lätt för att bygga relationer och samarbeten.
Data/dokumentationsvana.

Vi sätter stort värde på om du har goda kunskaper i något utomeuropeiskt språk.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Som person är du målinriktad och drivs av att nå resultat. Du trivs att arbeta i en ständigt föränderlig miljö, har en inre trygghet samt en god förmåga att se möjligheter i alla situationer.
För frågor kontakta:
Frida Häggström, 0761-810 812
frida.haggstrom@abckraften.se
Ansökan via vår hemsida: www.abckraften.se under rubriken "Lediga tjänster"