OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Aurora Innovation söker en utbildare till Customer Relations
Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta på avdelningen Customer Relations. Som utbildare hos oss blir du ett viktigt led i vår leveransprocess. Du har kundkontakten och håller i processen från att säljaren mottagit en beställning till att kunden är igång och arbetar i våra system då du lämnar över till supporten. Våra utbildningar genomförs med blended learning, varierat lärande, vilket innebär att kunderna varvar e-learning och distansutbildning med fysiska träffar och telefonsamtal.
Dina arbetsuppgifter består huvudsakligen av utbildning och driftsättning av kunder:
- Kommunikation med kunden under leveransprocessen
- Utbildning på plats och distans
- Koordinering; utskick av inbjudningar och uppföljningar samt utvärderingar via mejl i Apsis
- Konfigurering av kundens lösning i vårt system TeleQ
- Kontakt med kundens IT och telefoniansvariga
För rätt person kan även uppdatering/produktion av e-learning och vår online utbildningsportal ingå i tjänsten. Vi arbetar i Lectora och Camtasia.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare, gärna med erfarenhet från IT, data och/eller telekombranschen. Du ska ha kunskap om pedagogik, god IT-vana, Office-paketet samt kommunikation. Kundskap om telefoni är meriterande, så även kunskap om e-learning och varierat lärande. Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift, är ett krav.
Som person är du pedagogisk, ansvarstagande och serviceorienterad. Du arbetar strukturerat och har god förmåga att förstå och lösa problem. Du har lätt för att samarbeta med både kunder och kollegor.
Vi erbjuder
Du kommer att arbeta med trevliga kollegor i en miljö där du jobbar nära medarbetare från olika avdelningar. Företaget är stabilt och marknadsledande i Sverige. Våra kunder är nöjda med våra produkter och vi lanserar just nu nya produkter och jobba mot nya marknader. Stämningen är positiv och vi ser ljust på framtiden.
Placeringsort
Uppsala. Tjänsten inkluderar resor i Sverige och eventuellt Europa.
Övrigt
B-körkort krävs. Företaget tillhandahåller poolbilar.
Flytande Svenska och Engelska i tal och skrift
Ytterligare språk som Finska, Holländska eller Spanska är meriterande
Tillträde
Omgående eller efter överenskommelse.
Arbetstid/varaktighet
Anställningen är en visstidsanställning på 10 månader till och med den 1 juni 2014 med eventuell möjlighet till förlängning.
Ansökan
Sista ansökningsdag 9 augusti 2013. Vi ser gärna att du ansöker snarast då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan. För mer information är du välkommen att kontakta Customer Relations Manager Stina Lantz via e-post stina.lantz@ain.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Customer Relations Manager Stina Lantz
Chef Utvecklingsavdelning Kristina Engdahl
0738194462
Utvecklingschef Kristina Engdahl
0738194462
CTO Kristina Engdahl
018-194462
0738194462
Försäljningschef Stefan Leijon
Avdelningschef Shane Glennon
0727458271