OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi ett team på 4 utbildare till ledande detaljhandelsföretag. Du som utbildare kommer att ha en central roll i att utbilda företagets butiker under migrering till en ny plattform för online handel. Utbildningarna sker på plats på butikerna, du kommer därför att behöva resa 2-3 dagar/vecka. Resor kan komma att ske över hela Sverige.
Konsultuppdraget kan både vara 100% eller 50% och sträcker sig från 1 december 2022 till 30 april 2023, ange i ansökan om du är intresserad av heltid eller deltid. Uppdraget kommer att börja med en internutbildning tillsammans med teamet med start 1 december på huvudkontoret i Solna. Sedan kommer konsulterna själva sedan hålla i utbildningar ute i butik. Utbildningarna sker självständigt och du kommer att kunna utgå från vilken ort som helst där företaget har kontor.
Om tjänsten
I försäljnings & drift teamet som arbetar med utbildning finns idag 8 personer och vi behöver nu utöka teamet med 4 konsulter som under en intensiv period kommer att ha en central roll i att utbilda butikerna under migreringen till vår nya plattform för online handel OCADO. Då utbildningarna är butiksspecifika så innebär tjänsten att konsulterna kommer att behöva resa 2-3 dagar/vecka. Utbildningsdagar kommer att planeras tillsammans med beställande chef och resor kan komma att ske över hela Sverige.
Vem är du?
Skall krav:
• ca 5 års erfarenhet från dagligvaruhandeln
• Erfarenhet från Onlinehandel
• Är pedagogisk och har lätt för att uttrycka sig och förmedla kunskap
• Känslan för service sitter i ditt muskelminne
• B-körkort
• Kunskap i Automatisk Order Butik (AoB)
• Kunskap i StoreOffice
• Svenska flytande, engelska skrift och tal
Meriterande kompetens:
• Starkt meriterande är om du har arbetat inom utbildning tidigare
• Ledande befattning från onlinehandel
• Kunskap i MinButik
Som person har du en positiv och engagerande attityd. Du är stresstålig noggrann och pedagogisk. Du är en mycket god kommunikatör och finner det naturligt att hålla presentationer och utbildningar.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson