OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
YrkesAkademin är ett privatägt utbildningsföretag som årligen utbildar mer än 2500 personer. Vi utbildar verkstadstekniker, svetsare, elektriker, administrativ personal, kockar, resesäljare, vårdpersonal, yrkes- och maskinförare m.m. YrkesAkademin har sedan starten för 10 år sedan växt snabbt och idag är vi ca 220 anställda.
YrkesAkademin är ett expansivt företag med positiv utveckling som nu söker en utbildare/handledare för placering vid vår utbildning "Business Center" i Örebro.
Business Center är en administrativ utbildning som bedrivs i reell miljö, d.v.s. som ett riktigt företag. Handledare/lärare vid utbildningen fungerar som företagsledning samtidigt som de utbildar i företagsadministration.
Vi söker dig som har stor praktisk erfarenhet av framför allt ekonomi- och redovisningsarbete såsom fakturering, kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, lagerbokföring, löpande bokföring, löner, företagets skatter, periodisering och avskrivningar, månads- och årsbokslut, budget- och prognosarbete.
Kunskap/erfarenheter i SPCS programvaror, löneadministration, inköp, försäljning och marknadsföring är meriterande men inget krav.
Viljan att lära ut samt pedagogisk förmåga är ett måste.
Du skall vara van att arbeta självständigt och ha lätt för att samarbeta. Goda kontakter i näringslivet är ett plus.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut om man hittar lämplig kandidat. Vi intervjuar löpande allteftersom ansökningar kommer in.