OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ABC kraften är auktoriserade via Almega. Vi ser kraften hos varje individ. Varje person har en styrka och en inneboende kompetens att komma ut på arbetsmarknaden igen, eller kanske för första gången! Vi erbjuder utbildning, kompetenskartläggning och vägledning.
Vi vill vi nu komplettera vårt företagarteam i Värmland med dig som har erfarenhet av att rådgiva och utbilda personer inom starta-eget. Det ingår att bedöma affärsplaners bärkraft, att ge stöd till nyföretagare samt skriva rapporter om det till myndigheter.
Du kommer att arbeta med:
• Utredning/bedömning av individers förutsättningar att starta och driva företag samt deras resp affärsplaners bärkraft.
• Uppföljning av nystartade företag
• Mentorskap till nyföretagare
• Starta-eget utbildning
Viktigt att du kan göra analyser av ekonomiska budgetar.
Det geografiska området innefattar Karlstad, Säffle och Hagfors men kan också innebära uppdrag på andra orter i regionen.
Kompetensprofil:
-God kunskap om att starta och driva nytt företag
-Kan göra bedömning av affärsplaner och presumtiva företagare
-Kunskap i företagsekonomi, juridik, marknadsföring, budgetering, prissättning, avtalsfrågor
-God kunskap om näringslivet och marknaden i regionen
-Lätt för att bygga relationer och samarbeten
-Data/dokumentationsvana
- 6 månaders erfarenhet av hålla utbildning
-B-körkort och egen bil är ett krav då resor i tjänsten ingår
Vi sätter stort värde på om du har goda kunskaper i något utomeuropeiskt språk.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Som person är du målinriktad, saklig och drivs av att nå resultat. Du trivs att arbeta i en ständigt föränderlig miljö, har en inre trygghet samt en god förmåga att se möjligheter i alla situationer.
Vid frågor kontakta Sara Stenlund
sara.stenlund@abckraften.se
Ansökan görs via vår hemsida: www.abckraften.se under rubrik Arbeta hos oss.