OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Aurora Innovation söker Utbildare/Supporttekniker Aurora Innovation är ett kreativt och snabbt växande, uppsalabaserat telekomföretag. Företaget är stabilt med god lönsamhet och har ca 25 hängivna medarbetare. Aurora Innovation har i huvudsak två produktlinjer, TeleQ och CallControl. TeleQ är en webbaserad contact center lösning som riktar sig till företag och organisationer med mycket inkommande telefonitrafik, t.ex. vårdsektorn och kundtjänster. Med över 1500 nöjda kunder i Sverige är företaget idag landets största leverantör av så kallade callback system. CallControl, är en ny mobil tjänst som gör det möjligt att på ett effektivt sätt hantera mycket inkommande trafik till din mobil. Arbetsbeskrivning Du tillhör avdelningen Customer Service och arbetar med utbildning och support av TeleQ. Du kommer att: - utbilda användare och delta i driftsättning på plats hos kunden. Flertalet av våra kunder finns inom kommuner och landsting. - utbilda och informera vid användarträffar och kompletteringsutbildningar - arbeta med skriftlig information till användare samt utbildningsdokumentation - ge teknisk support och användarstöd till våra kunder samt handlägga supportärenden. Support ges via telefon och e-post Eftersom våra kunder är spridda över landet kommer utbildningsdelen av tjänsten att innebära mycket resande och övernattingar på annan ort. I tjänsten kan helg och kvällsjour komma att ingå. Dina kvalifikationer Det är viktigt att du är pedagogisk och har god förmåga att möta kunder för att förstå och lösa problem. Du har lätt för att samarbeta med både kunder och kollegor. Som person är du social, ansvarstagande och serviceorienterad. Du arbetar strukturerat och är ordningsam. Dina personliga egenskaper är av stor betydelse. Vi söker dig som har jobbat med utbildning och support tidigare, gärna inom IT, contact center-lösningar eller telekom-branschen. Du ska ha erfarenhet av att ha jobbat med skriftlig information till användare/kunder, gärna även med översättning av engelsk text. Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift, är ett krav. Kunskaper i finska är meriterande. Du bör ha teknisk högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. God datorvana är ett krav. Kunskap om Microsoft Windows och telefoni är meriterande. Vi erbjuder Du kommer att arbeta med trevliga kollegor i en miljö där du jobbar nära medarbetare från olika avdelningar. Företaget är stabilt och marknadsledande i Sverige. Våra kunder är nöjda med våra produkter och vi kommer under den närmaste tiden att lansera nya produkter och jobba mot nya marknader. Stämningen är positiv och vi ser ljust på framtiden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Customer Relations Manager Stina Lantz
Chef Utvecklingsavdelning Kristina Engdahl
0738194462
Utvecklingschef Kristina Engdahl
0738194462
CTO Kristina Engdahl
018-194462
0738194462
Försäljningschef Stefan Leijon
Avdelningschef Shane Glennon
0727458271