Utbildnings-/HR- administratör

Utbildnings-/HR- administratör

Arbetsbeskrivning

Är du en fena på system och administration och har lätt för att lära dig nya saker? Gillar du dessutom ordning och reda och har ett öga för detaljer, då ska du söka det här jobbet! Vi söker dig som är intresserad av att ansvara för administrationen av vårt nya HR-system men även stötta HR-enheten i andra personaladministrativa uppgifter.
Om rollen
Vi har börjat ett implementeringsarbete av vårt nya HR-system SABA/Visma Talent och söker dig som vill ha en central roll kring administrationen. Rollen är ny och största fokus kommer vara att stötta dina HR-kollegor administrativ i systemet. En stor del av ditt arbete kommer innebära att arbeta i Saba/Visma Talent men även utföra andra administrativa arbetsuppgifter inom HR-området.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
ansvara för att den dagliga aktiviteten fungerar i systemet vilket kan handla om allt ifrån att lägga upp nya utbildningstillfällen och göra mindre justeringar i utbildningsinformationen
stötta verksamheten chefer och en del medarbetare gällande utbildningsfrågor i form av att göra nya utbildningar, revidera befintliga utbildningar och komma med förslag på förbättringar av utbildningar
ta emot och åtgärda inkomna support-ärenden kring systemet
ta fram statistik från systemet till berörda

Rollen är en allmän visstidsanställning på 11 månader med placering i Ulvsunda. Tillträde snarast möjligast.
Om dig
För att lyckas i den här rollen ser vi att du har:
gymnasieutbildning
lätt för att lära dig nya IT-system
goda kunskapar i svenska i både tal och skrift
van användare av Word och Powerpoint
grundläggande kunskaper i Excel

Det är mycket meriterande om du har arbetat i ett HR-system tidigare samt har arbetat i just SABA/Visma Talent.
Som person är du strukturerade och har en helhetssyn i ditt arbete. Då du kommer att vara kontakt med många personer inom bolaget och även mycket med dina HR-kollegor behöver du vara serviceinriktad och pedagogisk i ditt utförande.
I din roll kommer du att få tillgång till olika utbildningar och fortlöpande få möjlighet att utvecklas internt. Hos oss finns mycket erfarenhet och kunskap - vi kommer hjälpa dig att lyckas med ditt uppdrag!
Om oss
Stockholm Vatten och Avfall utvecklar och levererar vatten- och avfallstjänster som får vår fantastiska stad att fungera, växa och vara en plats där både människor och natur trivs. Tillsammans med invånare, företag och andra intressenter arbetar vi för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad.
Hos oss får du ett roligt och omväxlande jobb med intressanta arbetsuppgifter, duktiga kollegor och ett gott arbetsklimat. Du får goda anställningsvillkor, får jobba med digitala och flexibla arbetssätt, tillgång till kontinuerlig kompetensutveckling tillsammans med en rad hälsofrämjande fördelar. Läs mer om oss och träffa några av våra medarbetare på svoa.se/jobb
Ansökan
Om du tycker att du känner igen dig i beskrivningen och att jobbet ser intressant ut så ser vi fram emot din ansökan senast den 22 maj 2022.
För ytterligare information om tjänsten kontaktar du HR-chef Linda Runesjö, på tfn 08-522 127 12 eller via e-post linda.runesjo@svoa.se.
Vi på Stockholm Vatten och Avfall ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholm Vatten och Avfall Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2022
  • Ansök senast: 22 maj 2022

Besöksadress

Bryggerivägen 10
Bromma

Postadress

Stockholm Vatten och Avfall
Stockholm, 10636

Liknande jobb


23 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024