OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven utbildnings- och forskningsadministratör för tillsvidareanställning vid Institutionen för medicinska vetenskaper.
Bakgrund
Är du en lagspelare som är flexibel och ser förbättringsmöjligheter samt har flera års erfarenhet av administration? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi kan erbjuda en arbetsplats med många olika typer av samarbeten där alla delar i helheten är lika viktig.
Vid Institutionen för medicinska vetenskaper finns läkarutbildningen, internationellt mastersprogram inom medicin samt forskarutbildning inom medicinsk vetenskap.
Den administrativa enheten ger stöd till alla olika delar inom institutionen, i nära samarbete med olika aktörer inom och utom universitetet. En del ger stöd till utbildning på grund- och avancerad nivå, en del ger stöd till utbildning på forskarnivå och forskning och en del består av studievägledning.
Arbetsuppgifter
Arbetet som utbildnings- och forskningsadministratör är ett serviceinriktat och självständigt administrativt arbete som innebär samverkan med bland annat både studenter, doktorander och lärare. Du kommer att arbeta tillsammans med ansvariga för utbildningarnas olika delar, för att administrera antagning, undervisning och examinationer. Arbetsuppgifterna är varierande med mycket service åt både studenter, lärare, handledare och forskare genom personlig kontakt. Tjänsten innebär också att vara delaktig i helheten och kontinuerlig utveckling av utbildningsadministrativa rutiner och arbetssätt.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen. Erfarenhet av självständigt administrativt arbete är ett krav.
Då arbetet till stor del är baserat på olika administrativa system är det viktigt att du har hög IT-kompetens. Att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift såväl på svenska som på engelska är ett krav.
Arbetet ställer krav på att du har ett flexibelt arbetssätt, är organiserad och strukturerad samt har förmåga att både planera din tid och arbeta självständigt. Som en del i din service har du hög effektivitet i ditt arbete, där du stöttar lärarna med snabb och professionell service. Du har naturlig förmåga att på ett trevligt och förtroendeingivande sätt hantera olika personer när du hjälper dem att lösa deras olika problemställningar.
Vårt arbetssätt utgår från verksamhetens behov och strävar mot gemensamma rutiner som möjliggör teamarbete. Det förekommer arbetstoppar så det är viktigt med ett flexibelt förhållningssätt. Vi är en organisation i ständig utveckling vilket gör att du behöver tilltalas av förändringar.
Du har också en god prioriteringsförmåga och arbetar strukturerat med en positiv inställning. De personliga kvalifikationerna är mycket viktiga och vi sätter högt värde på social kompetens, samarbetsförmåga och servicevilja.
Information
Anställningen är tillsvidare på 100%. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning och i förekommande fall provanställning.
Närmare upplysningar om anställningen lämnas av administrativ enhetschef, Anna Graff 019-30 13 06, e-post: anna.graff@oru.se
Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.
Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.
Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".
En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:
• Ett personligt brev med motivering till hur du kan bidra till universitetets fortsatta utveckling
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som stärker din kompetens
Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.
Sista ansökningsdag är 2023-02-01. Välkommen med din ansökan!
Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare.
Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.